امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سپاه پاسداران و تعاون روستایی

معاون وزیر جهاد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز اقتصاد مقاومتی سپاه پاسداران با سازمان تعاون روستایی، گفت: این تفاهم‌نامه برای ۱۷۰۰ نفر در مناطق مرزی ایجاد اشتغال می‌کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، حسین شیرزاد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز اقتصاد مقاومتی سپاه پاسداران و یکی از شرکت های زیرمجموعه این مرکز با سازمان مرکزی تعاونی‌ روستایی، اظهار داشت: ۱۷۰۰ نفر از  اعضای شرکت‌های تعاونی و روستایی در مناطق مرزی و کمتر برخوردار هستند که با ایجاد اشتغال برای این افراد در واقع مرزهای کشور از امنیت برخوردار می شوند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به مزیت های جدیدی که در توسعه و عمران مناطق محروم روستایی و مرزی وجود دارد، گفت: مرکز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سپاه با همکاری سازمان تعاون روستایی در عرصه تکنولوژی‌های نوین و انتقال آن به مناطق روستایی و اراضی‌ کشاورزی پیشتاز شدند تا با استفاده از این طرح‌ها، بتوانند در پهنه‌های کشاورزی و روستایی مناطق دور افتاده به اقشار محروم کمک کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: توسعه این طرح‌ها، عاملی در جهت کاهش ریسک فعالیت‌های تولیدی در مناطق روستایی است و می‌تواند نویدبخش‌ حرکت‌های آینده‌ساز شبکه تعاونی در مناطق روستایی و محروم باشد.

شیرزاد با بیان اینکه شبکه تعاون روستایی کشور بیش از ۶ هزار تعاونی و ۴ و نیم میلیون عضو دارد، اضافه کرد: این شبکه می تواند نقش بزرگی در تولید ایفا کند.

وی اضافه کرد: ۳ و نیم میلیون هکتار از بهترین اراضی غلات‌ در اختیار شبکه تعاون روستایی است و تعاون روستایی بیش از ۳ هزار فروشگاه‌ عرضه محصول اساسی و کالاهای مصرفی و ۳ هزار و ۸۰۰ فروشگاه سوخت دارد ضمن اینکه این سازمان در خریدهای‌ توافقی و تضمینی فعالیت می کند.

در ادامه این مراسم، خضرالله حیدرزاده، رئیس مرکز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سپاه افزود: از محل اجرای این طرح‌ها که با همکاری تعاونی‌های روستایی در سراسر کشور و مناطق محروم اجرا خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود سالانه ۵۰ هزار فرصت شغلی پایدار ایجاد شود.

وی با بیان اینکه افراد متقاضی این طرح‌ها در سراسر کشور تا کنون ۴ هزار نفر برای پرورش دام و مشارکت در این طرح‌ها شرکت کردند، ادامه داد: این طرح‌ها در ۱۸ استان کشور تاکنون اجرا شده و تاکنون ۲۰۰ خانوار روستایی با کمک مرکز اقتصاد مقاومتی سپاه به پرورش گوساله روی آورده‌اند.

حیدرزاده اظهار داشت: اولویت این طرح‌ها ایجاد اشتغال، تولید محصول به منظور خودکفایی، ‌محرومیت‌زدایی و ماندگاری در روستاها است که برای متقاضی کافی است ۶۰ تا۷۰ متر مربع جا برای پرورش گوساله داشته باشند و بقیه موارد به صورت رایگان توسط سپاه تامین می‌شود.

رئیس مرکز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاونی سپاه با بیان اینکه این طرح‌ها به صورت زنجیره‌ای تعریف شده که دام پرواری با استفاده از کارشناسان تهیه شده و به صورت رایگان در اختیار روستائیان قرار داده می‌شود، اضافه کرد: همچنین در تامین علوفه به آنها کمک  و هنگام خرید محصول  به صورت تضمینی و به صورت زنجیره‌ای اقدام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بر اساس تفاهم نامه همکاری که بین مرکز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاونی سپاه  و سازمان مرکزی تعاون روستایی به امضاء رسید، زمینه‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد مقاومتی در مناطق روستایی و محروم شناسایی شده و با استفاده از توان تخصصی و مالی شرکت حامی سرمایه اقتصاد و با شناسایی نیروهای بومی، طرح‌های اشتغالزا شناسایی و اجرا شده و پس از پایداری، به بهره‌برداران محلی واگذار می‌شود.

این طرح‌ها شامل دامپروری، کشت دانه‌های روغنی، ‌مدیریت آب در باغات، پرواربندی گوساله و اصلاح نژاد دام و طرح‌های شیلاتی است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا