بانک و بیمهطلا و ارز

ریزش ادامه‌دار قیمت‌ها در بازار ارز/ سکه در کانال ۳ میلیون تومان

قیمت ارز امروز با ریزشی قابل توجه وارد کانال یازده هزار تومان شد تا نتایج سیاست های اجرایی بانک مرکزی در بازار مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،در حالی که روز گذشته جمع آوری پاتوق دلالان در دستور کار قرار گرفت، اجرای سیاست های محدود کننده نقل و انتقال پول از طریق کارتخوان و … زمینه را برای کاهش معاملات صوری فراهم کرد .

بسیاری از فعالان بازار سیاست های جدید ارزی ، اعمال محدودیت ها برای تراکنش های بانکی و البته محدودیت خرید و فروش دلار و حواله های ارزی خارج از صرافی های مجاز زمینه را برای کاهش قیمت ها فراهم کرده است .

قیمت ارز از دی ماه سال گذشته روند افزایشی خود را آغاز کرد و در فاصله ای کوتاه رکوردهای پی در پی را شکسته و حتی در کانال ۱۷ هزار تومان نیز معامله شد .

پس از آن بانک مرکزی با در اختیار گرفتن ابزارهای جدید و دریافت اختیارات تازه، نسبت به ایفای نقش در بازار اقدام کرد و همین مسئله زمینه را برای کاهش معاملات صوری ایجاد کرد . فشار ناشی از تشدید تحریم ها ، شرایط را برای سودجویی عده ای فراهم کرد به این صورت برخی انجام معاملات صوری کسب سود حداکثری را در این حوزه در دستور کار قرار دادند.

بانک مرکزی پیش از این محدودیت هایی را در نقل و انتقال پول از طریق کارتخوان ها و … در دستور کار قرار داد.

در شرایط کنونی هر دلار یازده هزار و ۹۰۰ تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می شود . صرافان پیش بینی می کنند در ساعات آتی ریزش قیمت ها تداوم داشته باشد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک ‌میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۲۷ دلار معامله می‌شود.

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا