بورسبورس اوراق

فروش دفتر مرکزی «وتوصا»/ «وبوعلی» ۵۱ درصد از سهام شرکت زیر مجموعه را واگذار کرد

امروز همزمان با رشد کم رمق شاخص از حجم پیام‌های ناظران بورس و فرابورس نیز کاسته شد، به طوریکه تنها شش نماد متوقف و پنج نماد بازگشایی شده و یک نماد نیز تعلیق شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طی روز جاری، شاخص بورس تهران با افزایشی ۷۳۶  واحدی معاملات را به پایان برد و در سطح ۱۶۷ هزار و ۱۹۹ به انتظار ادامه معاملات در روز آتی نشست؛ رشدی که تنها بخش اندکی از کاهش چهار هزار و ۷۸۹ واحدی روز قبل را جبران کرد. همزمان با این رشد کم رمق شاخص از حجم پیام‌های ناظران بورس و فرابورس نیز کاسته شد، به طوریکه تنها شش نماد متوقف و پنج نماد بازگشایی شدند، همچنین  یک نماد نیز تعلیق شد.

گفتنی است، مهمترین این بازگشایی‌ها مربوط به نماد بانک دی بود که پس از یک ماه رفع تعلیق شد و توانست با افزایشی ۴.۴۲ درصدی در قیمت پایانی ۱۱۸ تومان معاملات خود در روز جاری را به پایان ببرد. در این روز دو نماد نیز به علت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده متوقف شدند، دلیل توقف دو نماد «جم» و «دعبید» تصمیم‌گیری هیات مدیره این دو شرکت در خصوص افزایش سرمایه عنوان شده است.

«وتوصا» موفق در فروش ملک: دیگر نماد معاملاتی متوقف شده در روز جاری (وتوصا) متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران بود. این نماد که به دلیل فروش ساختمان دفتر مرکزی و لزوم شفاف سازی در خصوص نتایج آن متوقف شده بود، اعلام کرد در مزایده برگزار شده مورخ یکم آذر ماه سال جاری موفق به فروش ساختمان نامبرده شده است. بر این اساس، شرکت اعلام کرد که ساختمان دفتر مرکزی شرکت را به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به شرکت بیمه زندگی خاورمیانه فروخته و بنا بر شرایط مندرج در آگهی مزایده مقرر شده تا ۳۰ درصد مبلغ معامله به صورت نقد، ۵۵ درصد در زمان تحویل ملک و ۱۵ درصد در تاریخ انتقال سند دریافت شود. «وتوصا» خالص ارزش دفتری دارایی فروخته شده را ۲۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عنوان کرده است.

«وبوعلی» سهام واگذار کرد: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری بوعلی (وبوعلی) به علت شفاف سازی در خصوص واگذاری سهام شرکت خدمات مالی حسابداری دی ایرانیان، متوقف شد. بنا بر اطلاعات منتشر شده و بر اساس تصمیم هیات مدیره شرکت، «وبوعلی» ۵۱ درصد از سهام شرکت خدمات مالی حسابداری دی ایرانیان را به صورت یکجا و نقد و مطابق با شرایط اعلام شده از سوی شرکت به بانک دی واگذار کرده است. شرکت این دارایی را که ارزش دفتری آن دو میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان بوده، به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۸۲۳ میلیون تومان به بانک دی واگذار کرده است.

«سفارس» از تمایل خود به فروش سهام خبر داد: نماد معاملاتی (سفارس) متعلق به شرکت سیمان فارس و خوزستان متوقف شد. دلیل این توقف قصد شرکت مبنی بر فروش ۵۰ درصد به علاوه یک سهم شرکت سیمان‌سفید نی‌ریز از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران بوده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا