بورسبورس اوراقصوت

جولان هیجان منفی کاذب در بازار سرمایه

 

یک کارشناس بازار سرمایه از جولان هیجان منفی کاذب در بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی طحانی در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: بدون شک با هدایت بازار سرمایه به سمت صف های خرید در حال حاضر این بازار به سمت پائین حرکت می کند و به دلیل قرار گیری شاخص در عدد ۱۶۴ هزار واحدی فرصت مناسبی برای خرید سهام به وجود می آید.

وی با بیان اینکه شاخص بازار سرمایه امروز ۷۳۶ واحد مثبت شده و در عدد ۱۶۷ هزار و ۱۹۹ واحدی قرا گرفته است، اظهارداشت: طی دو روز گذشته شاخص بازار سرمایه سر ناسازگاری با بازیگران خود داشته و شش درصد با کاهش روبرو بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه حجم معاملات بازار مورد نظر طی امروز را ۸۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: نفت، فلزات روی و مس در بازارهای جهانی به ترتیب در محدوده ۶۰ دلار، دوهزار، ۴۲۸ دلار و شش هزار و ۱۵۰ دلار با آخرین قیمت روز جمعه در حال معامله هستند.

وی همچنین گفت: اراده ای در ابتدای آغاز به کار بازار سرمایه طی روز جاری برای افزایش شاخص تا عدد یک هزار و ۱۰۰ واحدی وجود داشته اما تا پایان فروشندگان سهام بر خریداران غالب شدند.

طحانی ضمن اشاره به اینکه با مراجعه به سامانه کدال گزارش های مطلوبی از سوی شرکت های فلز و پتروشیمی ها به چشم می خورد، افزود: قیمت در بازارهای دلار، مسکن و سکه رو به کاهش است.

وی در ادامه به رادیو اقتصاد با بیان اینکه سرمایه گذاران بازار سرمایه نباید به صورت فردی در این بازار حضور یابند، یادآور شد: استفاده از خدمات شرکت های سبد گردان و ظرفیت صندوق های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران بازار سرمایه برای جلوگیری از زیان ضروری است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا