بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

بانک الهلال تراکنش صکوک ۵۰۰ میلیون دلاری از طریق فناوری بلاکچین انجام داد

بانک الهلال واقع در ابوظبی تراکنشی مبتنی بر زنجیره بلوک برای اوراق بهادار اسلامی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار انجام داده است. این بانک چند روز گذشته اعلام کرد که با استفاده از فناوری زنجیره بلوک، اوراق قرضه سازگار با شریعت، یا همان صکوک، به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار را در بازار ثانویه منتشر کرد و این اوراق در سپتامبر سال ۲۰۲۳ به بلوغ خود می‌رسد.

جیبرل نتورک، استارت‌آپ فین‌تکی در امارات متحده، در بخش فناوری این کار و با ابزارهای بلاکچین و زیرساخت‌های موردنیاز در فرایند تسهیل تراکنش‌ها به بانک کمک کرد.

بانک الهلال اعلام کرده که قصد دارد با استفاده از بلاکچین و ادغام این فناوری به زیرساخت‌ها، بازار صکوک را تغییر دهد و صکوک‌های دیجیتالی یا هوشمندی ارائه دهد که منجر به انجام تراکنش‌های بهتر و کاهش هزینه‌های اضافی می‌شود.

به گفته بانک، صکوک اسلامی یکی از رو به رشدترین دارایی‌ها است و با ۹۷/۹ میلیارد دلار اوراق قرضه‌ای که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد می‌توان گفت که این حوزه نسبت به سال ۲۰۱۶ رشد ۵۰ درصدی داشته است.

ماه گذشته موسسه مالی بلوسوم فایننس در اندونزی هم به دنبال صدور صکوک یا اوراق قرضه سازگار با شریعت روی بلاکچین بود تا از آنها برای تامین مالی پروژه‌های اجتماعی استفاده کند. بانک جهانی هم توانست تابستان امسال و از طریق اولین اوراق قرضه مبتنی بر بلاکچین خود، ۸۱ میلیون دلار سرمایه به دست آورد.

منبع: Coindesk

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا