بین الملل

پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا برای اصلاح WTO

اتحادیه اروپا اعلام کرد که پیشنهاد جدیدی برای اصلاح مشترک سازمان تجارت جهانی با همکاری استرالیا، کانادا و چین، هند، مکزیک و سایر کشورها دارد.

همچنین بخوانید

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه اروپا اعلام کرد که پیشنهاد جدیدی برای اصلاح مشترک سازمان تجارت جهانی با همکاری استرالیا، کانادا و چین، هند، مکزیک و سایر کشورها دارد.

 سیسیلیا مالمستروم، از کمیسیون تجارت اروپا، در بیانیه‌ای گفت: ما به همراه ائتلاف گسترده‌ای از اعضای سازمان تجارت جهانی، محکم‌ترین طرح پیشنهادی خود برای اصلاح WTO را ارائه می‌کنیم. من امیدوارم این باعث شود بن‌بست و بلاتکلیفی کنونی از بین برود و همه اعضا به طور مساوی مسئولیت‌پذیر شوند.

این بسته پیشنهادی که مولفان دیگر آن، استرالیا، کانادا، چین، ایسلند، نیوزلند، مکزیک، نروژ، سنگاپور، کره‌جنوبی و سوئیس هستند، خط اصلی تعیین قضات جدید را، که توسط ایالات متحده بلوکه شده است، مشخص می‌کند.
 تعیین نشدن قضات جدید منجر به انباشته شدن پرونده‌های رسیدگی نشده، گردیده است.

 این کشورها پیشنهاد دادند که اعضای هیات قضات از ۷ نفر به ۹ نفر افزایش یابند و دوره فعالیت آنها به ۸ سال افزایش یابد. قوانین جدید تضمین می‌کنند که در صورت  خالی شدن هر پست، انتخاب جایگزین به صورت خودکار انجام شود و به اعضای شورای استیناف اجازه داده می‌شود تا زمان به پایان رسیدن یک پرونده در حال بررسی، در پست خود باقی بمانند.

 عضو کمیسیون تجارت اروپا، سیسیلیا مالمستروم، پیش از این خواستار مشارکت بیشتر اعضای گروه جی۲۰ و جی۷ در اصلاح قوانین سازمان تجارت جهانی شده بود.

 او هشدار داده بود که اقدامات یک‌جانبه‌گرایانه که با قوانین سازمان تجارت جهانی در تناقض می‌باشند، سرازیری تندی هستند که یک گام اشتباه می‌تواند تمام  سیستم قوانین بین‌المللی را به مخاطره بیاندازد.

 نخست‌وزیر انگلیس هم اشاره کرد سازمان تجارت جهانی بای. مطابق با زمان حرکت کند و قوانین جدیدی به وجود آورد و منافع تجارت آنلاین را هم در نظر بگیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا