انرژی

پانزدهمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در تهران برگزار می‌شود

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، سال جاری شمسی در تهران برگزار خواهد شد، بر توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان امروز در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران با بیان این‌که مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه مهرماه سال جاری به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب هیات وزیران به وزارت نیرو محول شده است، اظهار کرد: این سفر به‌منظور پاسخ به دعوت وزیر انرژی روسیه و مذاکره با مقامات ارشد این کشور از جمله وزیر قفقاز شمالی، رئیس اتحادیه اقتصادی اوراسیا و گفت‌وگو با شرکت‌ها و موسسات بانکی این کشور به منظور پیگیری توافقات و مذاکرات تفصیلی‌تر انجام شده است.

بر اساس اطلاعات سایت وزارت نیرو، وی با اشاره به این‌که پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، سال جاری شمسی در تهران برگزار خواهد شد، ادامه داد: با موضع‌گیری‌های خوبی که دولت روسیه به ویژه در هفته‌های اخیر در پی اتفاقات ناشی از خروج یک‌جانبه و غیرقانونی ایالات متحده از برجام اتخاذ کرده است، امیدواریم زمینه همکاری در عرصه‌های مختلف توسعه بیش‌تری پیدا کند.

وزیر نیرو صبح امروز به منظور دیدار با مقامات دولتی روسیه و هماهنگی برای برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو جانبه در تهران وارد فرودگاه شرمتیوای مسکو شد و در نخستین روز سفر دو روزه‌اش به روسیه نشست‌های مشترکی با الکساندر نواک – وزیر انرژی و سرگی چباتاریف – وزیر امور قفقاز شمالی روسیه خواهد داشت. هم‌چنین براساس برنامه‌ریزی‌ها، عصر امروز مصاحبه‌ای با خبرگزاری‌های روسیه خواهد داشت.

اردکانیان در راس هیاتی ۱۰ نفره به‌عنوان مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه راهی این کشور شده است تا ضمن دیدار با مقامات دولتی روسیه، مقدمات برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو جانبه در تهران را فراهم کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا