امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رشد ۴۶ درصدی تولید محصولات کشاورزی در کردستان

سنندج- وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه کردستان در بخش کشاورزی دارای پتانسیل های فراوانی است، گفت: درطول سه سال اخیر تولید محصولات کشاورزی در این استان نسبت به گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود حجتی امروز شنبه در مراسم افتتاح آغاز عملیات اجرایی شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی از محل سد آزاد و سد زیویه که از طریق ویدئو کنفرانس و با دستور رییس جمهور انجام شد، گفت: کردستان با دارا بودن متوسط بارندگی ۵۰۰ میلیمتر در سال که این میزان  دو برابر متوسط کشوری است دارای ظرفیت های ارزشمندی در حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه قسمت اعظم اراضی کشاورزی این استان را اراضی دیم تشکیل داده است، بیان کرد: همه ما باید در راستای افزایش اراضی آبی در این استان تلاش کنیم.

همچنین بخوانید

وی بیان کرد: میزان تولیدات کشاورزی کردستان در سال زراعی گذشته دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده که این میزان در این سه سال نسبت به سال های گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تبدیل اراضی دیم به آبی منجر به ایجاد اشتغال بیشتری در این حوزه می شود، بیان کرد: وزارت نیرو توافق شده ۱۷ هزار هکتار از اراضی کردستان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گیرد.

حجتی اضافه کرد: امروز ۶۴۰ هکتار از اراضی پایاب سد زیویه آماده افتتاح است که با بهره برداری از این طرح برای ۲۵۶ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ ظرفیت سردخانه های کردستان ۱۸ هزار تُن بوده است، عنوان کرد: ظرفیت سردخانه های استان هم اکنون به ۳۸ هزار تُن افزایش یافته است.
 

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا