بورسبورس اوراق

افزایش سهم «شسپا» در یک نماد پالایشی/ «واتی» از فروش سهام گفت

معاملات هفته جاری در حالی پایان یافت که شاخص بورس تهران کاهشی قابل توجه را پشت سر گذاشت. در این روز ۱۳ نماد متوقف و پنج نماد بازگشایی شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  در آخرین روز هفته شاخص بورس تهران سه هزار و ۴۲۷ واحد کاهش یافت و در سطح ۱۶۳ هزار و ۷۷۲ واحد به انتظار معاملات هفته آتی نشست؛ نمادهای «فولاد»، «کگل» و «وبملت» بیشترین تاثیر را بر افت امروز شاخص داشتند. طی این کاهش ناامید کننده که جوی منفی را بر کلیت معاملات بازار سرمایه کشور حاکم کرد ۱۳ نماد متوقف و پنج نماد بازگشایی شدند. در این روز دو نماد «شپدیس» و «ولغدر» به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده متوقف شدند. «شسپا» از افزایش سهام تحت مالکیت خود در نماد «شپنا» خبر داد و «واتی» از فروش سهام خود در یک شرکت زیر مجموعه گفت. «ساینا» نیز خبر از تعدیل مثبت ۶۸ درصدی داد.

«شسپا» باز هم «شپنا» خرید: نماد معاملاتی شرکت نفت سپاهان (شسپا) دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری بود.دلیل این توقف تحصیل  نیم درصد از سهام پالایش نفت سپاهان (شپنا) به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۹ میلیون تومان بوده است. لازم به ذکر است که با خرید این مقدار از سهام شرکت پالایش نفت اصفهان با قیمت هر سهم ۷۳۰ تومان، میزان مالکیت «شسپا» از کل شرکت نامبرده به ۲.۵ درصد رسیده است.

«چکارن» کامیاب در مزایده: نماد معاملاتی شرکت کارتن ایران (چکارن) به دلیل لزوم اطلاع رسانی در خصوص مزایده فروش ۲۰.۱۲ درصد سهام شرکت حریرخوزستان، متوقف شد. شرکت اعلام کرده است که پس از بررسی پیشنهادهای ارایه شده درکمسیون معاملات ، پیشنهاد گروه صنایع کاغذسازی پارس به عنوان برنده تعیین شد. مبلغ معامله انجام شده ۱۰ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان عنوان شده است. لازم به ذکر است که خالص ارزش دفتری دارایی انتقالی ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

«خزامیا» در انتظار سازمان حمایت از مصرف کنندگان: (خزامیا) دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری بود. این نماد از لزوم تایید افزایش قیمت محصولات از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان سخن گفت و هر نوع افزایش قیمت محصولات تجاری از طرف این شرکت را منوط به تایید سازمان یاد شده کرد.

«واتی» خبر از فروش سهام داد: شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند (واتی) به دلیل لزوم شفاف سازی در خصوص واگذاری ۹۶ درصد از سهام شرکت لاستیک پارس، متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است تمامی سهام تحت مالکیت خود در شرکت لاستیک پارس (سهامی عام) با موضوع فعالیت تولید انواع لاستیک خودرو سبک و سنگین بایاس را به قیمت هر سهم ۵۳۹ تومان به فروش رسانده است. مبلغ کل این معامله ۸۳ میلیارد و ۱۱۰ تومان و سود این واگذاری ۱۳ میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان عنوان شده است.

تعدیل مثبت در «ساینا»: در فرابورس نماد معاملاتی شرکت صنایع بهداشتی ساینا (ساینا) متوقف شد تا به شفاف سازی در خصوص تعدیل مثبت در آمد شرکت نسبت به پیش بینی ابتدای سال  پردازد. بر این اساس افزایش ۶۸ درصدی سود خالص نسبت به پیش بینی اولیه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۹۷ ناشی از افزایش نرخ فروش و کاهش تخفیفات فروش عنوان شده و شرکت اعلام کرده است که هفت میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان سود برای سال مالی جاری محقق کرده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا