بورسبورس اوراق

وکیوم باتوم (شپنا) صدرنشین شد/ قیمت شمش بلوم (فخوز) ۷ درصد افت داشت

پرارزشترین محصول روز گذشته بورس‌کالا به «وکیوم باتوم» پالایش نفت اصفهان (شپنا) به میزان حدودی ۳۴۹ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۲۷۹۰ تومان معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود شاهد تغییر قیمتی نبود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  چهارشنبه (هفتم آذر)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۷۳۷ میلیارد تومان داشت که در ۳۵۷ قرارداد انجام شد و حدود ۶۵۷ میلیارد تومان از این معاملات به رینگ داخلی تعلق داشت. در این میان، تالار فراورده‌های نفتی بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

گفتنی است، پرارزشترین محصول امروز بورس کالا نیز به وکیوم باتوم پالایش نفت اصفهان (شپنا) به میزان حدودی ۳۴۹ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۲۷۹۰ تومان معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود شاهد تغییر قیمتی نبود.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، روز گذشته میزبان دادوستد ۱۲۵هزار تن وکیوم باتوم بود. همچنین، طی این روز و در تالار مذکور۲۳ هزار و ۴۵۳ تن انواع مواد شیمیایی، سه هزار و ۶۴۰ تن مواد پلیمری و ۵۵۰ تن گوگرد معامله شد.

پرارزشترین معامله دیروز این تالار به وکیوم باتوم «پالایش نفت اصفهان» به میزان حدودی ۳۴۹ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۲۷۹۰ تومان و حجم ۱۲۵۰۰۰ تن به طور سلف معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در (۶ آذر) تغییر قیمتی نداشت.

همچنین طی این روز «استایرن منومر» شرکت پتروشیمی پارس با حدود ۲۷ میلیارد تومان ارزش جز پر معامله‌ترین محصولات بود. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۷۶۱۱ تومان در حجم ۳۵۵۲ تن به طور نقدی معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در (۳۰ آبان) تغییر قیمتی نداشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «اوره گرانول» پتروشیمی رازی به میزان حدودی ۱۹۱میلیون تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه ۱۹۱۰ تومان به ازای هر کیلو، بدون رقابت در حجم ۱۰۰ تن به طور نقدی فروخته شد.

تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله ۲۵ هزار و ۶۰۰ تن قیر و ۸۰۰ تن عایق رطوبتی بود.

تالار صنعتی

این گزارش حاکی است، روز گذشته ۳۰ هزار تن شمش بلوم ،۹۴۰ تن شمش روی، ۲۲۰ تن سبدمیلگرد مخلوط، پنج هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۲۵ هزار تن خاک روی و یک هزار و ۵۰۰ تن شمش آلومینیوم در تالار محصولات صنعتی و معدنی معامله شد.

پرارزشترین محصول این تالار به شمش بلوم۱۵۰*۱۵۰ ۵sp شرکت فولاد خوزستان (فخوز) به ارزش حدودی ۹۷ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت کیلویی ۳۲۳۹ تومان و ۱۱.۶ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۳۰ هزار تن فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود (۲۹ آبان) ۷ درصد افت قیمتی داشت.

همچنین، شمش آلومینیوم ۹۹.۸- P 1000 شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) نیز به ارزش حدودی ۳۶ میلیارد تومان جزو معاملات پرارزش بود. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (پنجم آذر) ۱.۷ درصد افت قیمتی داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به سبد میلگردمخلوط ۱۲۳۹ شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر به ارزش ۸۰۹ میلیون تومان تعلق داشت. این محصول بدون رقابت و با قیمت پایه کیلویی ۳۶۷۷ تومان در حجم ۲۲۰ تن فروخته شد.

۲۰۰ تن فروسیلیسیم هم طی این روز در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز معامله هشت هزار تن گندم خوراکی را تجربه کرد.

پرارزشترین محصول این تالار به گندم خوراکی استان مرکزی به ارزش حدودی ۲ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت کیلویی ۹۹۲ تومان و حدود ۱۰ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم دو هزار تن فروخته شد.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به گندم خوراکی استان زنجان به ارزش حدود یک میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول نیز  با قیمت کیلویی ۹۹۲ تومان و ۱۰ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۱۲۰۰ تن فروخته شد.

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا