بورسبورس اوراقصوت

حال بازار سرمایه چندان خوب نیست

 

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: حال و احوال بازار سرمایه با افت قیمت جهانی نفت و رکود اقتصادی چندان خوب نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی حاجی وند در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: شاخص بورس یکی از هفته های منفی خود را سپری و ۱۱ هزار ۹۴۱ واحد افت را تجربه کرد که نشان از کاهش هفت درصدی بازدهی سود در بازار سرمایه دارد.

وی اظهارداشت: هفته گذشته پنج میلیارد و ۹۵۶ میلیون سهم حق تقدم به ارزش دو هزار و ۴۲۷ میلیارد تومان در ۵۱۱ هزار نوبت از سوی معامله گران دست به دست شد که نسبت به هفته ما قبل به لحاظ حجم ۳۸ درصد، نوبت های معامله ۴۱ درصد و ارزش ۳۸ درصد با کاهش روبرو بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: افت شاخص بورس رشد چشمگیر قیمت سهام به همراه از میان رفتن حباب در شاخص طی چند ماه گذشته سبب شده شاخص بازار سرمایه منفی شود.

وی همچنین گفت: جدا از این مناسبات سیاسی و آینده برجام باعث شده سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری منتظر نتایج این مناسبات باشند.

حاجی وند با تاکید بر اینکه رکود اقتصادی هم به بازار سرمایه طعنه زده و هم موجب بی رونقی این بازار شده است، افزود: کاهش قیمت جهانی نفت نیز بر افت شاخص بازار سرمایه اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه با وجود چنین مسائلی حال و احوال بازار سرمایه خوب نیست، اظهارداشت: نرخ سهام صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی های حاضر در بورس با افزایش و یا کاهش قیمت نفت تغییر و بر شاخص بورس تاثیر می گذارد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: کسانی که سودای ورود به بازار سرمایه را دارند باید اطلاعات مختلف، صنایع و عوامل موثر در این بازار را بررسی کنند.

وی در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: سرمایه گذاران با بهره گیری از خدمات صندوق های سرمایه گذاری می توانند سود مناسبی را در بازار سرمایه نصیب خود کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا