بین الملل

سهام رشد کرد/دلار پایین آمد

سخنان دیشب رئیس فدرال‌رزرو در مورد احتمال پایان افزایش نرخ بهره آمریکا، باعث جهش شاخص‌های وال‌استریت و به دنبال آن رشد سهام آسیایی شد.

همچنین بخوانید

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، پس از این که رئیس فدرال‌رزرو اشاره کرد که ممکن است به پایان دوره ۳ ساله افزایش نرخ بهره، نزدیک شده باشیم، توجه به سرمایه‌های ریسک‌دارتر، مانند سهام بالا رفت و به دنبال جهش شاخص‌های وال‌استریت، سهام آسیایی هم رشد کردند.

 داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد که شاخص‌های این قاره در مقادیر بالاتری باز شده‌اند.

فوتسی انگلیس ۰.۵ درصد بالاتر باز شد، داکس آلمان ۰.۶ درصد رشد کرده و کاک فرانسه هم، معاملات امروز خود را با افزایشی ۰.۶۵ درصد شروع نمود.

پس از این که جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو اعلام کرد که نرخ بهره آمریکا تنها اندکی پایین‌تر از نرخ بهره خنثی است، دلار و نرخ سود اوراق قرضه افت کردند؛ این درحالی است که کمتر از ۲ ماه پیش پاول گفته بود نرخ بهره راه درازی برای رسیدن به نرخ خنثی در پیش دارد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۶ درصد رشد کرد. شاخص بورس استرالیا ۰.۶ درصد و شاخص نیکی ژاپن‌ ۰.۴ درصد افزایش یافتند؛ اما شاخص سهام شانگهای بر خلاف گرایش عمومی جهان ۱ درصد سقوط کرد.

سود سهام در آسیا با نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد اجلاس رهبران چین و آمریکا در حاشیه نشست گروه جی۲۰، در مقایسه با سود سهام وال‌استریت، محدود بود. طبق برنامه قرار است رییس‌جمهور ترامپ روز شنبه با رییس‌جمهور چین، شی جین‌پینگ، دیدار و گفتگو کند.

در بازار ارز، دلار در برابر یورو ۹.۱۵ درصد افت کرد و به نرخ برابری ۱.۱۳۸۴ رسید. این درحالی است که دیشب هم نرخ دلار در برابر یورو ۰.۷ درصد سقوط کرده بود.

 نرخ برابری دلار در برابر ین ژاپن، که دیشب از رکورد ۲ هفته‌ای  ۱۱۴.۰۰ افت کرده بود، ۰.۳۵ درصد تضعیف شد و به نرخ ۱۱۳.۲۶ رسید.

شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان ۰.۶ درصد افت کرد و به نرخ ۹۶.۷۳۱ واحد رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا