امور زیربناییتعاون و اشتغال

مرکز هدایت و حمایت نیروی کار ایرانی در دانمارک راه‌اندازی شد

مدیر کل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار از راه اندازی مرکز هدایت و حمایت نیروی کار ایرانی خارج از کشور در دانمارک خبر داد و گفت: در حال حاضر این دفاتر در پنج کشور فعالیت می‌کنند.

محمد اکبرنیا در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره موضوع فعالیت مراکز هدایت و حمایت نیروی کار ایرانی در خارج از کشور اظهار داشت: این مراکز که پیش از این در چهار کشور استرالیا، کانادا، عمان و ترکیه راه اندازی شده بود، در کشور دانمارک نیز تاسیس شده است و به صورت دوسویه فعالیت می کند.

وی ادامه داد: فعالیت این دفاتر در چهار کشور استرالیا، کانادا، عمان و ترکیه از حدود یکسال پیش و به تازگی در کشور دانمارک راه اندازی شده است.

اکبرنیا گفت: یکی از وظایف این مراکز، جستجوی فرصت های شغلی در این کشورها برای کاریابی‌های بین المللی در ایران است؛ همچنین وظیفه دیگر این مراکز رسیدگی به حق و حقوق و مشکلات ایرانیان شاغل در این کشورها است.

این مقام مسئول در وزارت کار با بیان اینکه راه اندازی مراکز هدایت و حمایت شاغلان ایرانی خارج از کشور زمینه ساز تسهیل اعزام نیروی کار ایرانی به این کشورها نیز هست، افزود: این مراکز با هماهنگی وزارت امور خارجه در کشورهای مذکور راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد: طی مکاتبه وزارت کار با وزارت امور خارجه و به تبع آن مکاتبه وزارت خارجه با سفارت ایران در این کشورها، صلاحیت و فعالیت این دفاتر مورد تایید قرار گرفته و به همین منظور سفارت‌خانه‌های ایران در این کشورها از این مراکز پشتیبانی می کنند.

مدیر کل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار، با اشاره به اینکه مدیریت و نظارت بر فعالیت این مراکز بر عهده اداره کل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار است، گفت: این مراکز توسط کاریابی‌های بین المللی فعال در داخل کشور راه اندازی می شوند و مجوز تاسیس آن نیز صرفا به مدیران کاریابی‌های بین المللی فعال در داخل کشور داده می شود.

اکبرنیا گفت: مراکز هدایت و حمایت نیروی کار ایرانی کاملا خصوصی هستند و می توانند محلی برای رایزنی نمایندگان کاریابی های بین المللی با بخش خصوصی این کشورها به منظور تسهیل اعزام نیروی کار و همچنین حمایت از شاغلان ایرانی با پشتیبانی سفارت ایران باشد.

وی تاکید کرد: یکی از بهترین مزیت های این مراکز این است که شاغلان ایرانی در این کشورها می توانند با مراجعه به این مراکز از پشتیبانی‌های حقوقی بهره مند شوند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا