بانکبانک و بیمه

پایبندی کامل بانک ملی ایران به استانداردهای IFRS

عضو هیات مدیره و معاون مالی بانک ملی ایران از پایبندی کامل بانک ملی ایران به استانداردهای IFRS خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ناصر شاهباز در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایرانپیاده سازی اصولی و دقیق استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی را از الزامات حضور در عرصه اقتصاد بین الملل دانستو گفت: بانک ملی ایران با هدف ایجاد انضباط مالی، از سال گذشته صورت های مالی خود را کاملا مطابق با استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS) تهیه می کند و به شفاف سازی عملکرد ها پایبند است.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت در صورت های مالی بانک ها درواقع حمایت از مشتریان و کمک به تصمیم گیرندگان و استفاده کنندگان از این اطلاعات است، افزود: بر همین اساس رعایت دقیق استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی گام موثری برای ارتقای شفافیت و بهبود اطلاعات ارائه شده برای نظام بانکی کشور تلقی می شود.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت در صورت های مالی با بالا رفتن تعداد بانک ها اهمیت بیشتری یافته است، تصریح کرد: الزام بانک مرکزی برای تهیه صورت های مالی بر اساس نمونه ارائه شده و مطابق با استانداردهای بین المللی و همچنین توصیه های کمیته بال نیز در راستای شفافیت ارائه اطلاعات است.

شاهباز ادامه داد: با توجه به این که مهمترین خصوصیات صورت های مالی تهیه شده بر اساس استانداردهای مالی گزارشگری بین المللی، شفافیت است، بانک ملی ایران نیز از سال گذشته صورت های مالی خود را طبق نمونه ارسالی بانک مرکزی تهیه می کند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: البته بسترسازی مناسب به ویژه از منظر پیاده سازی توصیه های کمیته بال و استقرار بهینه مدیریت ریسک در شبکه بانکی به منظور تنظیم دقیق و بهره برداری موثر از برخی یادداشت ها ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت و ثبات بانک ها به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان اقتصادی کشور، نیازمند شفافیت است، بیان کرد: اهمیت موضوع در حفظ اعتماد عمومی به سیستم بانکی و جلوگیری از بروز هرگونه بحران در این بخش است.

شاهباز اظهار کرد: ابلاغ ضوابط ناظر بر حداقل استانداردهای شفافیت، ابلاغ مقررات گوناگون ناظر بر فعالیت های بانک ها و راه اندازی سامانه های مختلف، همه در راستای ایجاد شفافیت و جلوگیری از هرگونه فساد است.

معاون مالی بانک ملی ایران خاطر نشان کرد: این بانک با رعایت ضوابط و مقررات وضع شده از سوی بانک مرکزی و ارائه صورت های مالی خود مطابق با نمونه درخواستی آن بانک سعی در شفافیت ارائه اطلاعات خود دارد و در این زمینه نیز سامانه ها و نرم افزارهای متعددی تهیه یا در حال تکمیل شدن است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا