خودروصنعت، معدن، تجارت

خودروهای پرنده زودتر از آنچه فکر می‌کنید می‌آیند

انتظار می رود به محض شروع دهه آینده میلادی شاهد راه اندازی سرویس تاکسی های پرنده راحت و کارآمد در شهرهای بزرگ باشیم.

به گزارش بلومبرگ، انتظار می رود ماشین های پرنده چهار سال دیگر بیایند ولی در واقع مدل های تجاری آن زودتر از آنچه تصور می‌شد به بازار می‌آیند. کیتی هاک، استارتاپ تاکسی هوایی مجوز FAA را برای آزمایش نمونه اولیه خود در مناطق غیر متراکم گرفته است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، نمونه‌های تاکسی های هوایی بوئینگ در حال کار هستند و شرکت انتظار دارد ظرف یکسال آنها را به پرواز درآورد، استارتاپ آلمانی ولو کوپتر سال آینده آزمایش‌هایی در سنگاپور انجام می دهد. آئودی و ایرباس در حال استفاده آزمایشی هستند که به زودی سرویس تاکسی هوایی را پوشش میدهد .

رابین برگر، رهبر فعالیت‌های صنعت هوافضا و دفاع دیلویتس در مورد این سوال که چرا شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری هنگفتی در این تکنولوژی کرده اند، گفت:« این تکنولوژی می‌آید چون باید بیاید. ما دیگر روی زمین جایی برای حرکت ماشین ها نداریم ».

آئودی با همکاری ایرباس آزمایش هایی در آمریکای جنوبی انجام می‌دهند.

نمونه آئودی و ایرباس در اولین پرواز آزمایشی عمومی به درستی یک کپسول مسافر را روی زمین قرار داد که بعد توسط حالت خودروی خودکار از محوطه مورد آزمایش خارج شد .

انتظار می رود به محض شروع دهه آینده مشتریان آئودی بتوانند از یک سرویس تاکسی پرنده راحت و کارآمد در شهرهای بزرگ استفاده کنند. این تاکسی ها هم در آسمان کار می کنند و هم روی زمین. هدف از طراحی آنها این بوده که برای مشتریان فرصتی فراهم کنند تا همانطور که در خودرو هستند، هم لذت ببرند و هم در صورت لزوم کار کنند .

به نظر ائودی و چندین رقیب اتومبیل ساز جهانی آن، پیشرفت در زمینه خدمات مسافربری در آینده غیرقابل اجتناب است .

دکتر برند مارتینز عضو هیئت مدیره آئودی گفت:« مردم بیشتر و بیشتری به شهرها می‌آیند و در شهرهای آینده کودکان و افراد بدون گواهینامه می خواهند از روبوتاکسی های راحت استفاده کنند. اگر ما موفق شویم یک وسیله حمل و نقل هوشمند بین جاده ها و روی هوا بسازیم، مردم و شهرها از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند» .

ناظران صنعت و پیشنهاد دهندگان، ماشین های پرنده را جزئی از شبکه حمل و نقل جهانی می‌دانند و ۵ میلیارد دلار در سال از این سرویس درآمد ایجاد می‌کنند. این کار به شدت وابسته به اتومبیل سازان و غول‌های تکنولوژی است که سرمایه گذاری هنگفتی در خودروهای خود کار الکتریکی انجام دهند که انتظار می‌رود به زودی به جاده ها بیایند .

انتظار می‌رود خودروهای خودکار به شدت با ترافیک سنگین درگیر شوند و با ماشین های راننده دار بر سر جا بر روی جاده ها رقابت کنند. به نظر برخی تحلیلگران بدتر شدن ترافیک شهری در سراسر جهان باعث شده استارتاپ ها و شرکت های بزرگ به دنبال اسکوتر های برقی به عنوان یک گزینه حمل و نقل باشند .

حمل و نقل هوایی خودروها را از روی خیابان های پرترافیک برمیدارد و به سرعت به مقصد می رساند .

در زمینه خودروهای اتوماتیک ویمو، فورد، جنرال موتورز، اپل، اوبر و لیفت سخت برای آزمایش این خودروها و وارد کردن آنها به سرویس حمل و نقل تلاش می‌کنند. مفهوم «روبوتاکسی» از اینجا به وجود آمد و علاقه و اشتیاق زیادی ایجاد کرده است. مخصوصا مشتریان جوان‌تر بیشتر علاقه مندند به جای داشتن اتومبیل، سواری راحت با قیمت خوب داشته باشند .

در بخش خودروهای پرنده، غول های هوافضا مثل بوئینگ و ایرباس و غول های اتومبیل سازی مثل تویوتا، ولکسواگن و دیملر و سرویس همسفری آنلاین اوبر در حال ورود به بازار هستند .

 خودروهای پرنده زودتر از آنچه فکر می‌کنید می‌آیند

 

منبع
اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا