بین الملل

آلمان در بازگرداندن ذخایر طلای خود از آمریکا با کندی مواجه است

آلمان در حال بازگرداندن طلای خود از آمریکا است که سال‌ها توسط بانک مرکزی این کشور، در فدرال‌رزرو به امانت گذاشته شده بود. ذخایر طلای آلمان در آمریکا ۱۲۰۰ تن است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، آلمان در حال بازگرداندن طلای خود از آمریکا است که سال‌ها توسط بانک مرکزی این کشور، باندس‌بانک، در قاوصندوق‌های فدرال‌رزرو به امانت گذاشته شده بود. ذخایر طلای آلمان در آمریکا، برابر با ۱۲۰۰ تن یا حدود ۵۰ میلیارد یورو است.

با بالا گرفتن درخواست‌های عمومی در سال ۲۰۱۳، مقامات آلمان برنامه بازگرداندن طلای این کشور، که پس از جنگ جهانی دوم در خارج ذخیره کرده بودند، را آغاز کردند. آلمان در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ حداقلنیمی از ذخایر طلای خود در آمریکا و فرانسه را به کشور باز گرداند. مقامات این کشور در ابتدا در نظر داشتند در یک برنامه ۵ ساله این ماموریت را تکمیل کنند، اما فدرال‌رزرو در مذاکراتی که با آنها انجام داد این برنامه را به ۷ سال بسط داد.

طبق آخرین گزارشات، آلمان در سال ۲۰۱۳ به علت مشکلات لوجستیکی، تنها موفق شد ۵ تن طلای خود را بازگرداند. در سال بعد آلمان ۱۲۰ تن طلا را به خانه آوردکه ۳۵ تن از پاریس و ۸۵ تن از واشنگتن بودده است. در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۱۰.۵ تن طلا از پاریس و ۹۹.۵ تن طلا از واشنگتن به آلمان بازگردانده شد. در دوسال گذشته هم آلمان توانسته است در کل ۲۰۰ تن طلای خود را به کشورش بازگرداند.

تا به اینجا، فدرال‌رزرو به بانک مرکزی آلمان اجازه دسترسی به ذخایر وسیع خود، که عملا در خارج مرزهای آلمان گروگان گرفته شده‌اند، را نداده است. بنابراین باندس‌بانک هیچ فرصتی برای بازبینی ذخایری که به آلمان تعلق دارند را نداشته است.

تئوری‌های مختلفی در مورد ذخایر طلای خارجی آلمان وجود دارد. برخی از متخصصان این که هنوز این ذخایر دست نخورده باشند را زیر سوال برده‌اند و از احتمال این ‌که این طلا توسط بانک‌های مرکزی خارجی استفاده شده باشد صحبت کرده‌اند. این درحالیست که دولت آلمان در این مورد خیلی نگران به نظر نمی‌رسد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا