خودروصنعت، معدن، تجارت

احتمال لغو طرح زوج و فرد در تهران

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران جزییات برنامه‌ی حذف طرح زوج و فرد در سال آینده را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره‌ی جزییات احتمال حذف طرح زوج و فرد در تهران از سال آینده گفت:

براساس تصمیم شورای ترافیک تهران و شورای شهر تهران قرار بود که در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح ترافیک، این طرح به محدوده‌ی زوج و فرد نیز تسری یابد. مطالعات نشان داده است طرح زوج و فرد، طرح اشتباهی بوده که در بلندمدت نه‌تنها آلودگی هوا را کاهش نداده است، بلکه سبب شده مردم به سمت خرید خودروی ارزان‌قیمت اما پلاک مخالف گرایش پیدا کنند و این امر موجب افزایش آلودگی هوا شود. مطالعات نشان می‌دهد که برای کاهش آلودگی هوا لازم است طرح زوج و فرد لغو شود.

پورسیدآقایی با بیان اینکه مطالعات برای لغو شدن طرح زوج و فرد در حال انجام است و در صورت تصویب شورای ترافیک تهران، احتمالا اجرای طرح زوج و فرد پس از سال‌ها در تهران لغو می‌شود، درباره‌ی جزییات مطالعات آن گفت:

در صورت تصویب شورای ترافیک تهران، طرح زوج و فرد حذف شده و تبدیل به حلقه‌ی دوم طرح ترافیک می‌شود. بر این اساس، دیگر پلاک خودرو ملاک تردد در محدوده نیست و همه‌ی خودورها با هر پلاکی می‌توانند آزادانه تردد کنند. اما هزینه‌‌ی ورود به حلقه‌ی دوم طرح ترافیک یا همان محدوده‌ی زوج و فرد، یک‌سوم هزینه‌ی طرح ترافیک خواهد شد.

پورسیدآقایی همچنین افزود:

برای ساکنین این محدوده نیز تدابیر خاص اندیشیده شده است. مانند طرح ترافیک، برای تردد ساکنین نیز تخفیف‌های خاصی در نظر گرفته می‌شود. مطالعات این طرح در حال انجام است و در صورت تصویب در شورای ترافیک تهران، اجرای طرح زوج و فرد بعد از سال‌ها در تهران ملغی خواهد شد.

منبع
زومیت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا