بورسبورس انرژیصوت

بورس انرژی تنها برای خروج از تحریم نیست

مدیر سابق نظارت بورس انرژی ایران گفت: بورس انرژی تنها محلی برای برون رفت از تحریم ها نیست بلکه راهکار اصلی این نهاد شفافیت و کمک به عرضه و تقاضای واقعی اقتصاد است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بابک باقری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: اینکه گفته شود بورس انرژی تنها برای برون رفت از تحریم ها نسبت به عرضه نفت خام اقدام کرده بدون شک این حرف غیر کارشناسی و صحت ندارد.

وی همچنین اظهارداشت: بورس انرژی فعالیت خود را از پنج سال قبل با عرضه انواع حامل های انرژی در کشور آغاز کرده است.

مدیر سابق نظارت بورس انرژی ایران گفت: ایجاد هماهنگی های لازم با دست اندرکاران بازار سرمایه و مجموعه وزارت نفت به جهت پیچیدگی های معاملات نفت خام اعم از عرضه، معامله و تسویه به موقع این معاملات زمان بر شد.

وی افزود: این هماهنگی ها با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مصادف و به همین سبب عنوان شد که بورس انرژی محلی برای برون رفت از تحریم هاست.

باقری بیان داشت: عرضه نفت خام از طریق بورس انرژی یک روشی برای متنوع سازی انواع روش های فروش که می تواند جریان عرضه و فروش نفت خام کشور را تسهیل کند.

وی در ادامه یادآورشد: عرضه نفت خام طی دو مرحله در بورس انرژی بر اساس هماهنگی های صورت گرفته بین وزارت نفت، سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس انرژی در موعد مقرر به نحو مطلوبی طی سال جاری انجام شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا