انرژی

توزیع عادلانه بنزین در گرو احیای کارت سوخت

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: استفاده از کارت سوخت مزایای متعددی دارد که توزیع عادلانه، کاهش قاچاق، مدیریت بهینه مصرف و غیره از جمله این موارد است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا پدیدار در برنامه «چالش» رادیو اقتصاد با تاکید بر لزوم احیای سامانه هوشمند سوخت والزام به استفاده از کارت سوخت افزود: این مسئله باعث جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی و مصرف بی رویه بنزین می شود.

وی همچنین اظهارداشت: کارت هوشمند سوخت برای مصرف کنندگان می تواند تصویر روشنی از مصرف واقعی ارائه دهد.

همچنین بخوانید

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران راه اندازی مجدد کارت سوخت را یک ضرورت ملی دانست و گفت: دولت سالانه برای مصرف بنزین در کشور یارانه سنگینی پرداخت می کند بنابراین ضرورت دارد مصرف این ماده حیاتی به بهترین وجه ممکن مدیریت شود.

وی ضمن تاکید بر جلوگیری از افزایش قاچاق سوخت در کشور ناشی از رشد نرخ ارز و شکاف بین قیمت سوخت در داخل مرزها با خارج به رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر دولت به سوخت یارانه اختصاص می دهد و قاچاق در این شرایط به معنای کسب سودهای میلیاردی از جیب هشتاد میلیون ایرانی است.

پدیدار بیان داشت: بنزین به عنوان یک سوخت استراتژیک در کشور محسوب می شود بنابراین برخورد هیجانی، التهابی و سیاسی با این مسئله به هیچ وجه عقلایی نیست.

وی همچنین گفت: نفت و انرژی ساختار اصلی تولید، صنعت و اقتصاد کشور را تشکیل می دهد و همینطور از منظر درآمد ملی نیز بسیار واجد اهمیت است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران افزود: طی شش ماهه اول امسال ۵۷ درصد درآمد ملی کشور مربوط به فروش نفت خام بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: نفت و انرژی دراقتصاد کشور بسیار حیاتی و تعیین کننده است از اینرو می طلبد همگان قدرت این نعمت الهی را به خوبی بدانند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا