امور زیربناییتعاون و اشتغال

بدهی‌های تامین اجتماعی به وزارت بهداشت پرداخت می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طبق وعده وزیر تعاون، کار و ر فاه اجتماعی قرار است بدهی‌های تامین اجتماعی به وزارت بهداشت به زودی پرداخت شود.

همچنین بخوانید

ابوالفضل سروش در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور شریعتمداری در جلسه عصر امروز کمیسیون بهداشت و درمان، اظهار داشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه حضور یافت و برنامه ها و اقدامات پیش روی این وزارتخانه را برای نمایندگان تبیین کرد.

وی با بیان اینکه طرح مبحث درمان مستقیم در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: مقوله درمان مستقیم از جمله وظایف سازمان تامین اجتماعی نیست و نباید باشد و این ارگان باید در این زمینه تنها خرید خدمت کند، بر این اساس تاکید شد که تامین اجتماعی باید مقوله درمان مستقیم را برون سپاری کرده و از وزارت بهداشت و درمان به صورت کامل خرید خدمت کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: البته طبق مباحثی که در این جلسه مطرح شد، یکسری موانع قانونی در این باره وجود دارد که البته این مسائل در مجلس قابل رفع است و آنان را حل و فصل می کنیم.

سروش با اشاره به اینکه در این جلسه درباره بدهی های تامین اجتماعی به وزارت بهداشت و درمان مسائلی مطرح شد، گفت: طبق گفته شریعتمداری مذاکراتی با وزیر بهداشت در این باره صورت گرفته و قرار است این مشکلات رفع شود.

وی افزود: بر این اساس قرار شد تا آخر آذر ماه ۱۵۰۰ میلیارد تومان بدهی مراکز دانشگاهی تسویه و ۱۵۰۰ میلیون تومان هم به بخش غیرخصوصی در حوزه دانشگاهی اختصاص یابد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در این جلسه مسائلی درباره شستا مطرح شد، گفت: نمایندگان خواستار شفاف سازی درباره مدیریت شستا شدند و مطرح کردند که فعالیت هیات مدیره شستا باید شفاف شود و تاکید کردند از افراد متخصص در شستا استفاده شود و از لابی گری در این بخش جلوگیری بعمل آید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه وعده داد مشکلات و ابهاماتی که در زمینه شستا وجود دارد به تدریج حل و اصلاح شود.

در ادامه سروش در پاسخ به سوالی درباره رئیس احتمالی سازمان تامین اجتماعی گفت: ظاهرا محسنی بندپی کاندیدای اصلی سازمان تامین اجتماعی است اما رئیس جمهور باید این موضوع را تایید کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا