بین الملل

آثار صلح تجاری چین و آمریکا نمایان شد/رشد سهام جهان در کنار نفت

روز دوشنبه، در پی اعلام صلح موقت تجاری بین رهبران چین و آمریکا و ایجاد آسودگی برای چشم‌انداز اقتصادی جهان، بازارهای درحال ظهور و نفت رشد کرده و سهام آسیایی بالا رفتند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز دوشنبه، در پی اعلام صلح موقت تجاری بین رهبران چین و آمریکا و ایجاد آسودگی برای چشم‌انداز اقتصادی جهان، بازارهای در حال ظهور و نفت رشد کرده و سهام آسیایی بالا رفتند.

داده‌های تاجران نشان می‌دهد که ارزهایی که حساسیت بالایی به تجارت دارند، از ابتدای معاملات امروز رشد کرده‌اند؛ به این معنا که دلار استرالیا به بالاترین مقدار ۴ ماهه خود رسید و دلار در برابر یوآن نیز، به پایین‌ترین میزان ۱ ماهه خود افت کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۱.۸ درصد جهش کرد.

شاخص سی‌اس‌آس۳۰۰ چین، کامپوزیت شانگهای و شن‌زن، همگی ۲.۶ درصد جهش کردند.

نیکی ژاپن ۱.۳ درصد رشد کرد و به بالاترین میزان ۶ هفته‌ای خود رسید.

داده‌های تاجران سهام اروپایی هم نشان می‌دهد فوتسی انگلیس، کاک فرانسه و داکس آلمان، در ابتدای معاملات امروز بین ۱.۶ تا ۲.۱ درصد جهش می‌کنند.

جو مسترز، اقتصاددان ای‌ان‌زی، می‌گوید: بازارها امروز با واکنشی اولیه به این اخبار جهش کردند و ریسک‌پذیری بالا رفته است، اما باید دید این حال‌ و هوای خوب تا چه موقع پایدار خواهد بود. همین حالا دیدگاه‌های رسمی دو طرف در مورد این که این دیدار چه دستاوردی داشته است، اختلاف دارند.

در بازار ارز، دلار استرالیا ۰.۷۵ درصد در برابر دلار جهش کرد و به نرخ برابری ۰.۷۳۶۰ رسید.

شاخص دلار تا رقم ۹۶.۹۹۳ واحد در برابر ارزهای مهم جهان افت کرد، اما دلار در برابر ین تا نرخ ۱۱۳.۵۲ ین تقویت شد.

یورو ۰.۳ درصد رشد کرد و به نرخ ۱.۱۳۴۵ دلار رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا