خودروصنعت، معدن، تجارت

چین تعرفه واردات خودروهای آمریکایی را کاهش می‌دهد؟

 

آمریکا در توافق و آتش بس ۹۰ روزه با چین از این کشور خواست که تعرفه واردات خودروهای آمریکایی را به زیر ۴۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، کاخ سفید بعد از ملاقات و دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در جریان برگزاری نشست گروه ۲۰ (جی۲۰) اعلام کرد که سران این دو کشور به یک توافق دوجانبه و یک آتش بس ۹۰ روزه برای جنگ تجاری میان چین و آمریکا دست یافته‌اند که در آن آمریکا اعلام کرد تعرفه‌های گمرکی بر واردات ۲۰۰ میلیارد دلار آمریکا را از اول ژانویه، آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی افزایش نخواهد داد و در عوض، چین نیز توافق کرد که علاوه بر خرید بیشتر محصولات کشاورزی از این کشور، تعرفه‌های واردات خودرو از ایالات متحده را به زیر ۴۰ درصد کاهش دهد.

ماههاست که ترامپ با انتشار پیام و بیانیه‌های مختلف در صفحه کاربری توییتر خود، آتش جنگ تجاری میان آمریکا و چین را شعله ور کرده و پیشتر نیز بارها چین را به افزایش تعرفه‌های گمرکی از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد تهدید کرده بود.

نشست گروه ۲۰ که میزبان ملاقات و دیدار سران کشورهای چین و ایالات متحده آمریکا بود، با توافق دوجانبه و آتش بس ۹۰ روزه میان این دو کشور به پایان رسید.

بر اساس گزارش رویترز، حالا بر اساس این توافق، چین موظف خواهد بود تعرفه‌های واردات خودروهای آمریکایی را به زیر ۴۰ درصد که هم‌اکنون درحال اعمال است، کاهش دهد. این در حالی است که بسیاری از خودروسازان آمریکایی در یک سال گذشته و با آغاز جنگ تجاری میان چین و آمریکا از این افزایش تعرفه‌های گمرکی ضرر و زیان‌های قابل مللاحظه و هنگفتی را متحمل شده‌اند و بارها از دولت آمریکا درخواست کرده‌اند که به تنش‌های سیاسی و تجاری با چین به عنوان بزرگترین، موثرترین و سودآورترین بازار مصرف آنها پایان بخشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا