بورس اوراقبین الملل

نبض بازار جهانی فلزات در اولین روز کاری پس از آتش‌بس تعرفه‌ای/ مس در قله دو ماهه

امروز قیمت فلزات اساسی در معاملات بورس فلزات لندن شاهد رشد همه جانبه‌ای بود که در این بین موافقت ایالات متحده و چین برای برقراری آتش بس تجاری، باعث رسیدن مس به بالاترین سطح ۲ ماه اخیر شد و میزان اعتماد را به چشم انداز رشد اقتصادی افزایش داد.

 

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امروز قیمت فلزات اساسی در معاملات بورس فلزات لندن شاهد رشد همه جانبه‌ای بود که در این بین موافقت ایالات متحده و چین برای برقراری آتش بس تجاری، باعث رسیدن مس به بالاترین سطح ۲ ماه اخیر شد و میزان اعتماد را به چشم انداز رشد اقتصادی افزایش داد.قیمت هر تن مس در بورس فلزات لندن تا بدین لحظه با ۱.۱۴ درصد افزایش به ۶،۳۰۱ دلار در هر تن افزایش یافته است. طلای سرخ به عنوان یکی از نشانگرهای سلامت اقتصادی شناخته می‌شود و میزان تقاضا برای آن می‌تواند وابستگی مستقیمی به چشم انداز رشد اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی داشته باشد.

از طرف دیگر نگرانی مربوط به عرضه «روی» نیز پس از رسیدن میزان موجودی‌های انبارهای LME تشدید شده است. میزان موجودی «روی» به ۱۱۷ هزارو ۵۵۰ تن رسیده است که کمتر از نیمی از سطح ثبت شده در ماه آگوست و کمترین سطح از سال ۲۰۰۸ است. این امر باعث شده پرمیوم قیمت نقدی «روی» نسبت به قیمت سه ماهه به ۱۱۳ دلار در هر تن افزایش یابد که بیشترین سطح از سال ۱۹۹۷ است.

جو بازار پس از اعلام توافق دوجانبه بین چین و ایالات متحده به شدت مثبت شده است. دو کشور در حاشیه نشست G20 در بوینس آیرس به توافق رسیدند تا از افزایش تنش در اختلافات تجاری خود در نود روز آینده خودداری و برای دستیابی به توافقی مشترک تلاش کنند.

همچنین تضعیف ارزش دلار آمریکا عامل دیگری است که در حال کمک کردن به رشد قیمتی فلزات اساسی است. هفته گذشته ژروم پاول رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ‌های بهره در این کشور تنها اندکی کمتر از سطح خنثی (سطحی که نه باعث تحریک رشد اقتصادی می‌شود و نه آن را کند می‌کند) قرار دارد و همین امر باعث شد تا تحلیلگران انتظار داشته باشند سرعت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال آینده، کمتر از حد انتظارات پیشین باشد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - صدرا خلف؛

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا