بانکبانک و بیمه

بانک قرض الحسنه مهر ایران؛ همراه با معلولان در مسیر توانمندسازی

به مناسبت روز جهانی حمایت از معلولان:

۱۲ آذر ماه روز جهانی حمایت از معلولان نام گرفته و بانک قرض الحسنه مهر ایران همواره در طول فعالیت خود، در راستای توانمندسازی معلولان حرکت کرده است. به مناسبت این روز اهم فعالیت‌های صورت گرفته در راستای خدمت رسانی هرچه مطلوب‌تر به این قشر از جامعه به اطلاع می‌رسد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک با هدف توسعه فرهنگ مهربانی و مسئولیت اجتماعی در طول سال‌های فعالیت خود تلاش نموده تا به توانمندسازی نیازمندان واقعی جامعه و رفع دغدغه‌های مالی اقشار ضعیف و متوسط کمک کند.

در این زمینه دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، ضمن با اهمیت خواندن جایگاه مسئولیت اجتماعی و خیر جمعی، کمک به هم نوع و مشارکت در توانمندسازی معلولان را امری ضروری دانست و اذعان داشت: همه ما برای رفاه و پیشرفت یکدیگر مسئولیم و اساساً کمک و حمایت از انسان‌ها توفیق می‌خواهد.

وی افزود: توجه به معلولان و کمک به ادامه زندگی، اقدامات مؤثر برای رشد و بالندگی آنان به منظور حضور در جامعه و آشنایی عموم مردم با توانمندی‌ها و استعدادهای این افراد از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین بخوانید

دکتر اکبری با اشاره به ضرورت توجه ویژه افراد خیّر به این قشر از جامعه بر اهمیت آموزش در توانمندسازی معلولین و نقش درمان‌های طبی برای اصلاح برخی معلولیت‌های جسمی خصوصاً در مراحل آغازین تاکید کرد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: حمایت خیرین و مسئولان سازمان‌های مردم نهاد از معلولان، می‌تواند علاوه بر بهبود شرایط جسمی و ذهنی آنان به ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای این قشر از جامعه و همچنین رشد اقتصادی و اجتماعی کشور کمک کند.

 

لازم به ذکر است که بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای حمایت هرچه بیشتر از معلولان و تلاش برای توانمندسازی آن‌ها، اقدام به خدمت رسانی‌هایی کرده است که در ادامه به آن اشاره می‌شود:

–       ایجاد رمپ معلولان، همسطح سازی دستگاه خودپرداز و پیاده رو، بهبود جانمایی شعب و استاندارد سازی ارتفاع آن با بر و کف اصلی خیابان به منظور تسهیل در عبور افراد معلول

–       اعطای تسهیلات قرض الحسنه به جوانان معلول در شرف ازدواج تحت پوشش سازمان بهزیستی در قالب طرح پیوند مهر ایران

–       اعطای تسهیلات تکلیفی بابت اشتغال زایی معلولین

–       تجهیز شعب استان تهران و خراسان رضوی برای تسهیل در خدمت رسانی به نابینایان که بر این اساس با استفاده از این سامانه مشتریان نابینا بدون نیاز به حضور همراه می‌توانند، فرم‌های درخواست انواع عملیات بانکی مانند: افتتاح حساب، دریافت وجه، واریز وجه، خدمات کارت و …، را با استفاده از ورودی و خروجی‌های صوتی و بریل تکمیل کنند.

–       حمایت از کودکان معلول جسمی – حرکتی بیمارستان فیاض بخش در استان خراسان رضوی

–       حمایت از مرکز نگهداری کودکان معلول مرکز خیریه نرجس شیراز

–       اعطای کمک‌های غیر نقدی (شامل: میز و کمد، تخت مکانیکی، تشک، یخچال و…) به مرکز مشارکت‌های مردمی آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا