انرژی

خسارت ۴ میلیارد تومانی در ۲۸ بار تعرض به خط لوله آب یزد

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان این‌که تعرضات به خط لوله آب منجر به کاهش کیفیت آب استان شده است گفت: ۲۸ بار تعرض به خط لوله آب یزد بیش از چهار میلیارد تومان خسارت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «محمدمهدی جوادیان‌زاده» در دیدار مدیران آب و برق استان با امام جمعه یزد با اشاره به این‌که متاسفانه از اسفندماه سال گذشته تاکنون شاهد تعرضات بسیاری به خط لوله آب انتقالی به استان یزد هستیم،‌ اظهار کرد: این تعرضات سبب شده است که وضعیت تامین آب شرب استان یزد با خلل و مشکلات بسیاری روبه رو شدیم .

وی با بیان این‌که از اسفندماه سال گذشته تا کنون ۲۸مورد تعرض به خط لوله آب یزد صورت گرفته است، افزود: این تعرضات تاکنون چهار میلیارد و دویست میلیون تومان خسارت وارد کرده است .

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان این‌که تعرضات صورت گرفته سبب کاهش کیفیت آب استان و اعتراض برخی از مردم شده است گفت: با این تفاسیر سعی داشتیم که با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان یزد از تمام ظرفیت و پتانسیل آبی استان استفاده کنیم که تامین آب شرب مردم با خلل و مشکلی روبه رو نباشد .

جوادیان‌زاده تصریح کرد: تمام سعی و تلاش همکارانمان در این مدتی که تعرضات صورت گرفته این بوده است که مردم استان یزد با مشکل روبه رو نشوند ولی بازهم اینگونه تخریب‌ها سبب بروز مشکلاتی در استان یزد شد .

این مسئول با اشاره به این‌که پس از تعرضاتی که در خط انتقال آب یزد شاهد بودیم اولین کارمان اتصال و برقراری خط لوله بوده است ادامه داد: با این وجود اقدامات پدافندی را نیز را طرح ریزی کردیم تا شاهد اینگونه تخریبات نباشیم .

وی در پایان تاکید کرد: انتظار داریم که با برنامه ریزی و جلساتی که در مجموعه وزارت نیرو و وزارت کشور صورت گرفته دیگر شاهد اینگونه مشکلات نباشیم .

آیت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» امام جمعه یزد نیز با بیان این‌که مسئله آب یک امر حیاتی برای کشور و استان کویری یزد است اظهار کرد: هر زمان که خبر از تخریب خط لوله آب یزد می‌رسید می‌دیدیم که تلاش‌های بسیاری برای حل آن مشکل در بین مسئولان استان صورت می‌گرفت که جای تشکر بسیار دارد .

وی‌ افزود: تلاش‌ها و زحماتی که مسئولان برای وصل آب یزد در مدت تخریب خط لوله آب استان صورت می‌گرفت سبب می‌شد که مشکلی با کمبود آب در سطح استان نداشته باشیم .

امام جمعه یزد با بیان این‌که توصیه دارم که در ارتباط با مسئله آب جدی‌تر عمل شود گفت: نیاز است که از فرصت استفاده و با ورود وزارت نیرو و استان‌های همجوار کاری کرد که این مشکلات پیش نیاید و حرکت شایسته‌ای انجام شود .

ناصری‌‍‌یزدی با اشاره به این‌که نباید در زمینه استحصال آب وقت را تلف کرد تصریح کرد: نیاز است که مسئولان استان یزد با جدیت نسبت به حل مشکلات آب استان اقدامات لازم صورت گیرد .

وی با بیان این‌که نیاز داریم که مسئولان کشور با جدیت و به دور از هرگونه کوتاهی نسبت به حل مسئله آب استان یزد اقدامات لازم را انجام دهند بیان کرد: همانطور که در درون استان درخواست کردیم که دست به دست هم بدهیم تا مشکلات آب استان را حل کنیم، مسئولان کشور نیز باید اقدامات جدی‌تری را در این زمینه به کار گیرند و به کارهای متفرقه نپردازند تا وقت تلف شود .

وی با اشاره به این‌که ما با مردم ورزنه و اصفهان مشکل نداریم و انسان‌های بسیار شریفی هستند اضافه کرد: آنها نیز مشکلاتی دارند که باید برطرف شود ولی آنها نیز باید بدانند که وقتی کم آبی پیش می‌آید، طبیعتا مشکلاتی رخ می‌دهد که نیاز به صبوری بیشتر دارد تا این مسائل حل شود .

امام جمعه یزد خطاب به کسانی که دست به تخریب خط لوله انتقال آب یزد می‌زنند گفت: این‌که کسانی دست به تخریب خط انتقال آب می‌زنند باید بدانند که ضرر به بیت‌المال است و ضرر به بیت‌المال هم ضرر به انقلاب و نظام است که از نظر شرعی و دینی نیز مشکل دارد .

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: مردم باید هوشیار باشند و فریب افرادی که قصد دارند به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی آسیب بزنند را نخورند .

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا