ارتباطات و فناوري اطلاعاتصنعت، معدن، تجارتکسب و کار

آغاز اجرای فرآیند امتیازدهی کسب و کارهای اینترنتی بر اساس شکایات دریافتی

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در راستای انجام مأموریت های خود در حوزه ساماندهی و رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی با هدف فرهنگ سازی و کمک به ارتقاء کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و نیز حمایت از حقوق فعالان این حوزه به ویژه مصرف‏کنندگان و خریداران، ضمن تدوین شاخص های رتبه بندی کسب و کار های دارای نماد اعتماد الکترونیکی، در نخستین گام اجرایی در نظر دارد نظارت بر نحوه پاسخگویی کسب و کارها به شکایت های دریافتی از خریداران را مد نظر قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در این زمینه، با توجه به بررسی نحوه تعاملات و چگونگی پاسخگویی صاحبان امتیاز کسب و کارهای اینترنتی در رسیدگی به شکایت های دریافتی در طول مدت سه ماه اخیر، امتیازدهی اولیه بر مبنای شاخص های تعریف شده صورت پذیرفته است و لذا امتیازات دریافتی، در پنل کسب و کارها قابل مشاهده می‏باشد.

ذکر این نکته ضروریست که در این مرحله، امتیازات از طریق پنل کسب و کار (در سامانه اینماد بخش مدیریت کسب و کار) صرفاً برای صاحبان کسب و کارها نمایش داده خواهد شد.

همچنین بخوانید

صاحبان گرامی کسب و کارها می توانند از طریق پنل کاربری خود در سامانه اینماد بخش مدیریت کسب و کار و با کلیک بر روی دکمه “تغییرات امتیاز”، میزان امتیاز دریافتی حاصل از ارزیابی عملکرد خود در پاسخگویی به شکایات و سایر جزئیات مربوطه را مشاهده نمایند. شایان ذکر است کسب و کارها می توانند هرگونه نقطه نظر یا پیشنهادات خود را از طریق درج تیکت در سامانه نماد اعتماد الکترونیکی با محوریت رتبه بندی منعکس نمایند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا