بورسبورس اوراق

رشد ۱۰ درصدی قیمت «پلی‌اتیلن ترفتالات بطری» پتروشیمی تندگویان‌/ شمش (ارفع) ۴ درصد افت قیمت داشت

امروز با وجود افزایش قیمت‌ها، گروه پلی‌اتیلن‌ها در تالار پتروشیمی با رقابت معامله شدند. در این میان، پر‌ ارزشترین معامله به محصول «پلی اتیلن ترفتالات بطری۷۸۱ BG» پتروشیمی تندگویان به میزان حدودی ۲۱ میلیارد تومان اختصاص داشت.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،   امروز سه‌شنبه (۱۳آذر)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۲۷۷ میلیارد تومان داشتند که در ۷۵۴ قرارداد منعقد شدند. از این حجم، حدود ۲۵۹ میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. همچنین، تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۲۱۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

همچنین بخوانید

طی این روز اغلب معالات تالار صنعتی با قیمت پایه و بدون رقابت انجام شد. در این میان، پر‌ارزشترین معامله به محصول شمش بلومشرکت «آهن و فولاد ارفع» به میزان ۹.۵ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۳۱۷۸ تومان فروخته شد و نسبت به معامله قبلی (۷ آبان) حدود ۴ درصد کاهش قیمت داشت.

گفتنی است، امروز با وجود افزایش قیمت‌ها، گروه پلی‌اتیلن‌ها در تالار پتروشیمی با رقابت معامله شدند. در این میان، پر‌ارزشترین معامله به محصول «پلی اتیلن ترفتالات بطری۷۸۱ BG» پتروشیمی تندگویان به میزان حدودی ۲۱ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی ۱۰ هزار و ۲۲ تومان و ۳.۶ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در (۶ آذر) حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت داشت.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالا طی امروز میزبان عرضه ۴۲ هزار و ۳۷۲ تن مواد پلیمری بود. همچنین چهار هزار و ۵۰۰ تن قیر نیز در این تالار عرضه شد.

گفتنی است، امروز هم با وجود افزایش قیمت‌ها، گروه پلی‌اتیلن‌ها همچنان خریدار داشتند. در این میان، پر‌ارزشترین معامله به محصول «پلی اتیلن ترفتالات بطری۷۸۱ BG» پتروشیمی تندگویان به میزان حدودی ۲۱ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی ۱۰ هزار و ۲۲ تومان و ۳.۶ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم ۲۱۳۴ تن معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در (۶ آذر) حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت داشت.

گفتنی است، «پلی اتیلن سبک خطی ۰۲۰۹ AA» هم امروز با حدود ۸.۷ میلیارد تومان ارزش جزو پر‌معامله‌ترین معاملات این تالار بود که با قیمت کیلویی ۸۷۰۷ تومان و ۲.۶ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم ۱۰۰۰ تن معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبل (۶ آذر) حدود ۴ درصد افزایش قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «پلی استایرن معمولی ۱۵۵۱» شرکت «پتروشیمیایی تخت جمشید پارس» به ارزش حدود ۱۰۷میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی ۱۰۷۶۶ تومان در حجم ۱۰ تن فروخته شد.

این گزارش حاکی است، یک هزار و ۴۹۰ تن قیر و ۳۹۰ تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه شد.

همچنین، بازار فرعی بورس کالای ایران طی این روز عرضه ۱۵۰ تن نخ پلی استر را تجربه کرد.

تالار صنعتی

براساس این گزارش، امروز ۵ هزار تن آهن اسفنجی، ۱۰ هزار تن شمش بلوم، ۶ هزار و ۶۰۰ تن میلگرد و ۴۰۰ تن شمش روی در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران عرضه شد.

در این روز اغلب معالات تالار صنعتی با قیمت پایه و بدون رقابت انجام شد. در این میان، پر‌ارزشترین معامله به محصول شمش بلوم  شرکت «آهن و فولاد ارفع» به میزان ۹.۵ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۳۱۷۸ تومان در حجم ۳۰۰۰ تن فروخته شد و نسبت به معامله قبلی (۷ آبان) حدود ۴ درصد کاهش قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «میلگرد ۱۰ و ۱۲- ۳ A» شرکت «پرشین فولاد آریا» به ارزش حدود ۸۲ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی ۳۷۲۸ تومان در حجم ۲۲ تن فروخته شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران امروز شاهد عرضه هشت هزار تن گندم خوراکی بود.

با ارزشترین محصول این تالار به «گندم خوراکی» مرکزی به میزان حدودی ۲.۳ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت کیلویی ۹۹۲ تومان در حجم ۲۴۰۰ تن معامله شد.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به گندم خوراکی کرمانشاه به میزان حدودی ۱.۵ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول هم امروز به قیمت کیلویی ۹۸۵ تومان و ۱۰ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۱۶۰۰ تن معامله شد.

عرضه‌کننده این محصولات شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران بود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا