بانکبانک و بیمه

لایحه CFT در مجلس اصلاح شد


نمایندگان مجلس لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اولین بند از لایحه CFT را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند ولی با اصرار بر مصوبه خود درباره بند دوم، تصمیم گیری درباره این بند را به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار کردند.

نمایندگان در اولین گام، نخستین بند از ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT را که پیشتر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اصلاح شده بود، را در صحن علنی مجلس به تصویب رساندند. با تصویب این بند از CFT، بند مذکور برای تائید به شورای نگهبان خواهد رفت.
اما نمایندگان مجلس در دومین گام، بند دوم از ایرادات شورای نگهبان به CFT را که در کمیسون امنیت ملی بررسی شده بود را نپذیرفته و بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند. بدین ترتیب، بند دوم از ایرادات شورای نگهبان برای بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد.
کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در گزارش خود درباره بند دوم از ایرادات شورای نگهبان به لایحه جنجالی CFT، بر مصوبه اول مجلس  اصرار کرده بود.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، گفت: بحث‌های شما مربوط به زمان بررسی لایحه CFT است. اکنون ما در حال بررسی ایرادات شورای نگهبان هستیم که باید در این باره اخطار دهید.
وی تاکید کرد: آخرین دستور رهبر معظم انقلاب آن بود که مخالف بررسی CFT در مجلس نیستند و مسیر قانونی باید طی شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا