بانک و بیمهطلا و ارز

طلای جهانی ارزان می‌شود یا گران؟/ ابهام درباره سیاست نرخ بهره آمریکا به نفع قیمت طلا

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که موضع جدید فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره می تواند در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

به گزارش کیتکو نیوز ، آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: بی شک موضع جدید فدرال رزرو آمریکا درباره عدم افزایش سریع و چشمگیر نرخ بهره طی ماه های آینده به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت طلا خواهد بود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: گرچه فدرال رزرو آمریکا ظاهرا قصد دارد نرخ بهره را برای چهارمین بار متوالی در سال ۲۰۱۸ میلادی در نشست دسامبر افزایش دهد ولی در سال ۲۰۱۹ میلادی قطعا با همین روند و سرعت نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

علاوه بر این، ادامه تنش های سیاسی در اروپا به خصوص وضعیت برگزیت و بحران بودجه ایتالیا، تنش های غرب با روسیه می تواند در نهایت موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود. ادامه تنش های سیاسی در آمریکا و پیروزی دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره نیز می تواند به نفع قیمت طلا باشد.

چارلی ندوس تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز گفت: سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۲۰ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت تا ۱۲۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.

سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی ۱۲۳۰ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت تا ۱۲۴۰ دلار افزایش خواهد یافت.

به نظر می رسد تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا