انرژی

بودجه ۹۸رونمایی شد

امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه ابعادی از بودجه سال آینده را تشریح کرد. همچنین وزیر نفت نیز خواستار معافیت ایران از کاهش تولید اوپک شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، مهمترین خبر اقتصادی امروز (پنجشنبه) تبیین ابعاد بودجه ۱۳۹۸ بود که در  راستای آن نوبخت –رئیس سازمان برنامه و بودجه – طی نشستی اعلام کرد که سال آینده حدود ۱۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی و غیرنقدی پرداخت می‌شود که نسبت به سال جاری ۴۴ هزار میلیارد تومان رشد داشته است.

وی همچنین از پرداخت یارانه‌های نقدی به صورت استانی خبر داد، چراکه به گفته وی بخشداران و فرمانداران بهتر می‌توانند اقشار مناطق خود را شناسایی کرده و به آنها یارانه نقدی بپردازند.

همچنین بخوانید

نوبخت همچنین اعلام کرد که در راستای ایجد شفافیت بیشتر، در پیوست‌های بودجه سال ۱۳۹۸ لیست تمام دستگاه‌هایی که از معافیت مالیاتی برخوردارند اعلام شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با بیان اینکه  موضوع افزایش قیمت حامل‌های سوخت در حال مطالعه و بررسی است، اظهار کرد که در شرایط موجود هرگونه تغییر در قیمت سوخت موجب دامن زدن به قیمت‌ها و افزایش تورم می‌شود که به فشار به اقشار جامعه منتهی خواهد شد و اثرات روانی خاص خود را نیز دارد.

جدیدترین نرخ‌های خرید و فروش ارز و طلا

بانک‌ها تا ظهر امروز (۱۵ آذر) هر دلار آمریکا را به قیمت ۱۱ هزار و ۲۲۸ تومان از مردم خریدند که نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است. نرخ خرید یورو در بانک‌ها نیز نسبت به روز گذشته اندکی کاهش داشت و مردم امروز می‌توانستند هر یورو خود را به قیمت ۱۲ هزار و ۷۴۵ تومان به بانک‌ها بفروشند.

قیمت طلا  اما نسبت به روزهای گذشته افزایش جزئی داشته، به طوریکه هر گرم طلای ۱۸ عیار  ۳۴۳ هزار و ۳۰۰ تومان فروخته شد.

سکه تمام بهار طرح جدید، نیم‌سکه، ربع سکه نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۵۵، یک میلیون و ۹۲۰، یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

درخواست ایران برای معافیت از کاهش تولید اوپک

در پی توصیه شش کشور عضو کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک مبنی بر کاهش حداقل یک میلیون بشکه در روز به مدت شش ماه، وزیر نفت خواستار معافیت ایران از هرگونه توافق کاهش تولید اوپک شد.

کاهش ۷ تا ۱۰ هزار تومانی قیمت هر کیلو PET

خبر مهم دیگری که امروز منتشر شد کاهش قیمت ماده اولیه تولید یطری‌های پلاستیکی است که به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی علت آن کاهش تقاضای آب معدنی با کاهش دما در نیمه دوم سال است.

سودآوری ناشی از افزایش قیمت ارز افتخار نیست

در نیمه اول امسال در پی سودآوری شرکت‌های بورسی ناشی از افزایش قیمت ارز، رئیس سازمان بورس اظهار کرد که سودآوری باعث افتخار است که ناشی از بهره‌وری و نوآوری باشد. کارشناسان بازار سرمایه نیز بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا