انرژی

وزیر انرژی عربستان: توافق اوپک برای کاهش تولید قطعی نیست

وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد کاهش یک میلیون بشکه در روز تولید اوپک و غیراوپک مناسب خواهد بود با این حال این گروه سرگرم بررسی پیشنهادها از ۵۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز است.

به گزارش آرمان اقتصادی، خالد الفالح هشدار داد به توافق رسیدن اوپک قطعی نیست و گفت: هنوز اما و اگرهایی درباره کاهش تولید این گروه وجود دارد.

وی درست پیش از آغاز نشست اوپک در وین به خبرنگاران گفت: ما می‌خواهیم به توافقی برای متعادل سازی بازار دست پیدا کنیم و نمی‌خواهیم بازار را شوکه کنیم.

همچنین بخوانید

تولیدکنندگان غیراوپک که در راس آنها روسیه قرار دارد، روز جمعه به مذاکرات خواهند پیوست و فالح گفت: روسیه با مشارکت در کاهش تولید موافقت کرده است.

با این حال وی خاطرنشان کرد: تصور نمی‌کنم بتوانیم بگوییم با موافقت روسیه، همه چیز مرتب است و وی ترجیح می‌دهد هرگونه کاهش تولید به طور برابر میان همه اعضا تقسیم شود و حداقل تا سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ ادامه پیدا کند.

اشاره فالح به اعطای عدم معافیت از کاهش تولید بود. لیبی و نیجریه از حضور در دور فعلی کاهش تولید که اواخر امسال به پایان می‌رسد معاف شده بودند.

براساس گزارش پلاتس، وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: عربستان سعودی به نشانه حسن نیت، سطح تولید اکتبر را به عنوان مبنای هرگونه کاهش تولید جدید خواهد پذیرفت. طبق اعلام اوپک، این کشور در اکتبر ۱۰.۶۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا