امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

طرح کاداستر در ۱۱ میلیون هکتار از جنگل‌های کشور اجرا می شود

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرایی شدن طرح کاداستر در ۱۱ میلیون هکتار جنگل، با اولویت جنگل‌های شمال در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان جنگل ها، خلیل آقایی در حاشیه نخستین‌ جشنواره کشت بادام کوهی در برزک کاشان گفت: تا پایان سال۹۸ تمام عرصه های منابع طبیعی کشور مجهز به نقشه کاداستر می شود.

وی افزود: نقشه کاداستر ۳۲ میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی کشور تهیه شده است که امسال ۱۴ میلیون هکتار از جنگل های کشور دارای نقشه کاداستر می شود.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تأکید کرد: در سال آینده اراضی جنگلی و ساحلی در اولویت قرار دارند.

آقایی تهیه نقشه کاداستر را در رفع اختلافات مردم با سازمان جنگل ها و دولت موثر دانست و افزود: این طرح برای حفظ، احیا، جلوگیری از نقطه نظرات و تعیین تکلیف و حد و مرز اراضی خصوصی و شخصی با اراضی ملی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه خنچه های بادام کوهی در حفظ پوشش گیاهی و آب بسیار موثر است، افزود: در سال جاری ۷۰۰میلیارد تومان برای بخش فعالیت‌های آبخیزداری در سطح کشور جهت طرح مدیریت یکپارچه آب تخصیص داده شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: اجرای این طرح می تواند نقش بسزایی در افزایش سرانه جنگلی، فضای سبز و باغ بذر داشته و با ایجاد چرخه زیستی فعال‌تر و تقویت زیستگاه های موجود شرایط مناسب‌تری را برای حفاظت از سایر گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه ایجاد کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا