بانکبانک و بیمه

تداوم بنگاهداری بانک ها

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: براساس رصد و ارزیابی که ازعملکرد بانک ها صورت گرفته است، احساس می شود بانک ها علاقه جدی برای خروج از بنگاهداری ندارند.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، عین الله شریف پور درباره عملکرد بانک ها در فروش اموال و املاک مازاد گفت: فروش املاک و اموال مازاد بانک ها در سال های اخیر مطلوب نبوده و در این رابطه عملکرد قابل دفاعی وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تداوم بنگاهداری بانک ها باعث رسوب دارایی های جاری سیستم بانکی شده و این موضوع در کُندی جریان نقدینگی کشور تاثیرگذار بوده است.
عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی ادامه داد: بانک ها باید دارایی های خود را تبدیل به منابع برای رونق تولید و در راستای توسعه اقتصاد باید نیاز بخش تولید به منابع مالی را رفع کنند.
شریف پور افزود: اگر اولویت کشور اشتغالزایی است باید مشکلات بخش تولید رفع شود و یکی از راهکارهای رفع مشکل حمایت بانک ها از تولیدکنندگان است.
وی ادامه داد: براساس رصد و ارزیابی که ازعملکرد بانک ها صورت گرفته است، احساس می شود بانک ها علاقه جدی برای خروج از بنگاهداری ندارند.
به نوشته خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: این کمیسیون موضوع فروش املاک و اموال مازاد بانک ها را پیگیری می کند و در این راستا باید گزارش عملکرد بانک ها در انجام این مهم ارائه شود.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا