بانکبانک و بیمه

تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون را عامل مهمی برای تقویت تعاونی‌ها دانست.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست تخصصی اتحادیه‌های سراسری شرکت‌های تعاونی که به میزبانی بانک توسعه تعاون برگزار شد، گفت: بانک توسعه تعاون اقدامات مثبتی را در ارائه خدمات بانکی و توسعه‌ای به تعاونی‌ها ارائه کرده است و تقویت این بانک موجب می‌شود حجم ارائه خدمات به اتحادیه‌های سراسری و تعاونی‌ها در ارکان مختلف اقتصادی افزایش یابد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، بانک توسعه تعاون را بازوی اصلی بخش تعاون یادکرد و دراین‌باره گفت: افزایش سرمایه بانک ضروری است و بی‌تردید بالا بردن و ارتقاء توان تسهیلات دهی این بانک منتج به ارتقاء و توسعه بخش تعاون در اقتصاد ملی می‌شود و دراین‌باره خاطرنشان ساخت برای تحقق این امر مهم به جد از مبادی دولت و مجلس موضوع را پیگیری خواهیم نمود.

کبیری تصریح کرد: اتحادیه‌های سراسری به‌عنوان یک سرمایه اجتماعی مطرح هستند و این قابلیت رادارند با هدایت تعاونی‌ها و اعضای مردمی آن‌ها به سمت این بانک توسعه‌ای و تخصصی متعلق به بخش تعاون، موجبات ارتقاء تعامل دوسویه و دستیابی به اهداف توسعه‌ای و اشتغال‌زایی را بهتر فراهم آورند.

وی، توانایی نقش‌آفرینی تعاون در میادین متنوع اقتصادی را بسیار متعالی دانست و خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها از مزیت سرمایه اجتماعی به نام مردم برخوردار هستند و باید با اعتلای نشان «تعاون» شاهد حضور فعال تعاونی‌ها در ارائه راهکار برای کمک به رفع چالش‌های اقتصادی به دولتمردان باشیم.

کبیری، نقش دولت در قبال «تعاون» را به‌عنوان تسهیل گر، ناظر و سیاست گزار تلقی نمود و به اتاق تعاون، بانک توسعه تعاون و اتحادیه‌های سراسری شرکت‌های تعاونی اعلام کرد فعالانه در میدان حاضر باشند و تعاون را به سهم واقعی ۲۵ درصد در اقتصاد برسانند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا