گردشگری

همه چیز در مورد ویزای انگلیس و شرایط اخذ آن

انگلیس جزو بهترین کشورهایی محسوب می‌شود که از لحاظ کیفیت زندگی، رتبه‌ی درمانی و بهداشتی در رتیه‌ی بسیار بالایی قرار دارد. برای سفر و اقامت به انگلیس ابتدا باید اقدام به اخذ ویزای انگلیس نماییم و ویزای آن از اعتبار بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرایط صدور ویزای انگلیس برای اتباع غیر اروپایی نسبتا سخت میباشد و قوانین مربوط به مهاجرت نیز در حال تغییر است. قوانین مربوط به مهاجرت، تحصیل در انگلیس و پناهندگی به صورت مفصل در وب سایت وزارت کشور بریتانیا آمده است، اما به دلیل اینکه این قوانین در بعضی موارد کمی پیچیده هستند و همچنین پیدا کردن قوانین و اطلاعات مرتبط با شرایط شما کمی دشوار است و تماماً هم به زبان انگلیسی است، خلاصۀ مفیدی از این قوانین را به زبان فارسی در این مقاله گردآوری کرده ایم تا متقاضیان وقت سفارت انگلیس با مطالعۀ آن شرایط خود را ارزیابی نمایید.

در اینجا انواع ویزای کاری، ویزای مربوط به بستگان، و شرایط اخذ شهروندی و همچنین پناهندگی را برای شما توضیح خواهیم داد:

همچنین بخوانید

ویزاهای کاری

با اخذ ویزای کاری می توان پس از مهاجرت به انگلیس شروع به کار نمود. قابل ذکر است که از سال ۲۰۰۸ میلادی، سیستم امتیازشماری جایگزین اکثر ویزاهای کاری شده است. انواع عمدۀ ویزای کاری شامل موارد زیر است:

برای افراد با مهارت های ویژه (highly skilled workers)، سرمایه گذاران (investors)، صاحبان تجارت (entrepreneurs)، و افرادی که جدیدا از دانشگاه های بریتانیا فارغ التحصیل شده اند.
اگر برای اخذ ویزای انگلیس از این طریق اقدام می کنید، نیاز به داشتن پیشنهاد کاری ندارید، اما باید در ارزیابی امتیازشماری امتیاز قبولی را کسب نمایید.

  • برای افراد با مهارت تخصصی(skilled workers)
    اگر از یک کارفرما در انگلیس پیشنهاد کاری دارید می توانید اقدام به اخذ این نوع ویزا نمایید.
  • برای افرادی که مایلند بطور موقت کار کنند (temporary workers)

اگر کارفرمایی در انگلیس مایل به حمایت از شما باشد، احتمال دارد واجد شرایط اخذ ویزای ورود موقت برای انجام انواع کارها باشید.

  • سایر موارد

همینطور می توانید به عنوان کارگر خانگی (domestic worker)، تنها نمایندۀ یک شرکت خارجی، نمایندۀ یک روزنامۀ خارجی، آژانس خبری خارجی یا مؤسسۀ رادیو تلویزیونی خارجی، برای کار در انگلیس اقدام کنید.

اخذ ویزا از طریق فامیلی

در بعضی روش های دیگر مهاجرت به انگلیس شما لزوماً به قصد کار و تجارت در انگلیس برای ویزا اقدام نمی کنید. این نوع ویزاها عبارت از موارد زیر هستند:

  • ویزای ازدواج 
    اجازه اقامت در انگلیس به عنوان همسر یا نامزد فردی که در انگلیس زندگی می کند یا مهاجر است و یا برای کار یا تحصیل به انگلیس آمده است. شما میبایست در صورت پایان چنین رابطه ای، آن را گزارش دهید.

طبق قوانین مهاجرت کشور بریتانیای کبیر ، شرایط و قوانین مهاجرت و ورود متقاضیان در گروه ازدواج به شرح ذیل می باشد:

  • زوج یا زوجه باید در زمان ارسال تقاضانامه اخذ ویزا مقامات سفارت انگلیس را از تصمیم برای ادامه زندگی در این کشور مطلع نماید. شرایط و مقررات کلی مهاجرت ایجاب می کند که شخص متقاضی قبل از درخواست ویزا، با همسر خود ازدواج قانونی کرده و مدارک کامل و سند ازدواج را همراه خود داشته باشد.
  • لازم به ذکر است که یکی از زوج یا زوجه باید اقامت قانونی در انگلیس را داشته و از منابع مالی و کمکهای دولتی و عام المنفعه (مگر افراد سیاسی) استفاده نکنند.
  • زوج و زوجه همدیگر را ملاقات کرده و با هم آشنا باشند.
  • زوج و زوجه قصد اخذ کمکهای دولتی وعام المنفعه را نداشته باشند.
  • محل سکونت برای اقامت زوج و زوجه در انگلیس از قبل مشخص شده باشد.
  • زوج و زوجه قصد اقامت دائمی در انگلیس را داشته باشد.

درصورت اخذ ویزا در مرحله اول و ورود به انگلیس زوج و زوجه می توانند نسبت به تمدید ویزا برای مدت ۲ سال اقدام و مجوز لازم را دریافت نمایند.

طبق قوانین و مقررات ادارهُ اتباع بیگانه اصلاحیه مورخ ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ و به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، سن ازدواج برای زوج و زوجه از ۱۸ به ۲۱ افزایش یافته و از این به بعد افراد کمتر از ۲۱ سال نمی توانند در این گروه تقاضای ویزا نمایند.

توجه داشته باشید که چند همسری در بریتانیای کبیر قانونی نیست و فقط یک همسر می تواند تحت این عنوان درخواست ویزا نماید.

نکته آخر اینکه فرد متقاضی بعد از دریافت ویزای ازدواج و ورود به انگلیس می تواند پس از مدتی تقاضای ویزای دائم و سپس درخواست گذرنامه انگلیسی کرده واز مزیت‌های اقامت بهره مند شود. اگر زوج و زوجه بیش از ۴ سال در خارج از انگلیس زندگی کرده باشند می توانند به یکباره درخواست ویزای دائم از سفارت خانه این کشور نمایند.

  • فرزند

اگر شهروند بریتانیا هستید یا اجازۀ اقامت موقت یا دائم در این کشور را دارید ، می توانید فرزند خود یا حتی فرزندخواندۀ خود، را به انگلیس بیاورید.

اقوام وابستۀ سالمند

ورود به انگلیس یا اجازه اقامت در انگلیس به عنوان پدر/مادر، پدربزرگ/مادربزرگ یا سایر وابستگان سالمندی که در انگلیس زندگی می کند.

دیدار پناهجویان با اعضا خانواده

آژانس مرزبانی بریتانیا برنامه‌ای برای دیدار پناهجویان با اعضا خانواده خود دارد.

شهروندی انگلیس

اگر سن شما بالای ۱۸ سال باشد و ۵ سال متوالی در بریتانیا زندگی کرده باشید (اگر همسر شما شهروند بریتانیا است، این مدت می تواند ۳ سال باشد) می توانید اقدام به اخذ شهروندی بریتانیا نمایید .

ویزای تحصیلی انگلیس

جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس داشتن نامه CAS قابل از اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی الزامی است. این نامه ها تنها به مدت ۶ ماه اعتبار دارند و شما فقط در این ۶ ماه می‌توانید جهت مهاجرت تحصیلی به انگلیس اقدام نمایید.

داشتن هزینه های کافی جهت زندگی در انگلیس بصورت ماهانه ضروری می باشد.

در مورد توانایی مالی جهت گرفتن ویزای تحصیلی، فرد متقاضی می بایست قادر به پرداخت ماهانه ۸۰۰ پوند و ۶۰۰ پوند به ازای هر یک از متعلقات (همسر، فرزند، …) باشد.

افراد ۴ تا ۱۷ سال شامل این ویزای تحصیلی می باشند.

مدت اقامت در انگلیس با ویزای تحصیلی از ۶ ماه تا ۱۶ ماه می باشد و فقط برای پزشکان و دندانپزشکان مدت اقامت تا ۳ سال قابل تمدید است.

در صورت داشتن پذیرش تحصیلی از این کشور می توانید به صورت پاره وقت کار کنید. اجازه کار در انگلیس تحت این شرایط هفته ای ۲۰ ساعت می باشد.

تنها در صورتی که ویزای تحصیلی شما بیشتر از ۶ ماه اعتبار داشته باشد می توانید همسر و فرزندان خود را همراه خود ببرید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا