بانکبانک و بیمه

آغاز تعاملات بانکی ایران و چین از فردا

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین از آغاز رسمی تبادلات بانکی ایران و چین بعد از یک توقف ۶۰ روزه خبر داد و گفت: از فردا (دوشنبه) این تعاملات از طریق کونلون‌بانک از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)،مجیدرضا حریری با اشاره به توافق کلی ایران و چین برای از سرگیری مبادلات بانکی از طریق کونلون‌بانک به مهر گفت: پس از ۶۰ روز توقف تعاملات بانکی ایران و چین، از فردا (دوشنبه ۱۹ آذرماه) فرآیند نقل و انتقالات مالی برای تجار و بازرگانان طرفین از سر گرفته خواهد شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: از روز جمعه گذشته توافق میان ایران و چین برای از سرگیری مبادلات از طریق کونلون‌بانک صورت گرفته بود که به دلیل تعطیلی شنبه و یکشنبه، این کار از فردا آغاز خواهد شد؛ بنابراین تجار ایران و چین از این پس بدون مشکل می‌توانند مبادلات بانکی خود را انجام دهند.
وی تأکید کرد: ایرانی‌های ساکن چین اعم از کارمندان، دانشجویان و ساکنان این کشور همچون گذشته و مطابق با روند تعاملات بانکی اشخاص حقیقی ایرانی در سراسر دنیا مشمول این گشایش در ارتباطات بانکی ایران و چین نمی‌شوند و فقط به منظور تجارت دو کشور، این خط بانکی کار خود را از سر گرفته است.
حریری گفت: ایرانی‌های ساکن چین همچون ایرانی‌های مقیم سایر کشورها با پاسپورت ایرانی نمی‌توانند مراودات بانکی را اعم از تبدیل پول و یا گشایش حساب در کونلون‌بانک انجام دهند، چرا که این موضوع مطابق با کنوانسیون‌های بین‌المللی در مورد ایرانی‌ها و ارتباطات بانکی آنها نیست.
نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین اظهار داشت: با توجه به اینکه ماهانه بیش از یک میلیارد دلار واردات  تجاری با چین داریم، قاعدتاً توقف ۶۰ روزه در این ارتباطات بانکی ممکن است در روزهای ابتدایی از سرگیری روابط بانکی، اختلالات چند روزه  ای را شاهد باشیم. اما جای هیچ‌گونه نگرانی برای تجار وجود ندارد، چرا که از فردا باید علاوه بر عملیات روزانه این بانک چینی، عملیات مربوط به ۶۰ روز توقف مبادلات نیز از سوی کونلون پاسخ داده شود که ممکن است با توجه به شلوغی روزمره عملیات بانکی این بانک، کار در روزهای اول به کندی پیش برود.
وی از تجار ایرانی درخواست کرد با کارگزار ایرانی نهایت تعامل و همکاری را داشته باشند چرا که حداکثر ظرف ۱۰ روز این کندی در پذیرش پرونده‌های جدید برطرف خواهد شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا