بورسبورس اوراق

اعلام زیان در نماد «سیلام»/ «والبر» سهام دو شرکت را فروخت

امروز،همزمان با افت ۱۹۲ واحدی شاخص شاهد کم تعدادتر شدن پیام‌های ناظران بورس و فرابورس بودیم به طوریکه در این روز سه نماد بازگشایی و تنها شش نماد متوقف شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص بورس تهران به رغم رشد ۴۰۰ واحدی که در ابتدای معاملات داشت، در نهایت روز جاری را با افتی ۱۹۲ واحدی به پایان برد و با از دست دادن مجدد کانال ۱۶۷ هزار واحد، تا سطح ۱۶۶ هزار و ۸۹۱ کاهش یافت. در این روز به موجب پیام‌های ناظران بازار شش نماد متوقف و سه نماد بازگشایی شدند؛ «والبر» خبر از کامیابی در مزایده داد و «سیلام» اعلام کرد که سود پیش بینی شده این شکرت به زیانی تقریباً ۱۴ میلیارد تومانی تبدیل شده است. «اتکام» نیز از تعدیل مثبت ۳۵ درصدی به دلیل تغییر نرخ تسعیر ارز خبر داد.

«سیلام» زیان‌ده شد: نماد معاملاتی شرکت سیمان ایلام (سیلام) به دلیل کاهش درآمد پیش بینی شده و محقق کردن زیان، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که سود پیش بینی شده سال مالی جاری از ۳۸۸ میلیون تومان پیش بینی شده به زیانی ۱۳ میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومانی تقلیل پیدا کرده است. دلایل عمده تغییرات با اهمیت به شرح ذیل است ۱-در اولین پیش بینی در آمد هر سهم‌، درآمد حاصل از فروش زمین شهر ایلام به مبلغ ۶۵ میلیارد پیش بینی شده بود که این شرکت موفق به فروش آن نشده است. ۲-به دلیل رکود بازار فروش سیمان داخلی و کاهش مصرف سیمان در بازارهای هدف شرکت و افزایش تعرفه گمرکی در صادرات محصولات به کشور عراق و مشکلات متعدد بویژه حمل و نقل، تناژ و مبلغ فروش شرکت در مقایسه با بودجه اولیه تحقق پیدا نکرده است.

«والبر» کامیاب در مزایده: نماد معاملاتی (والبر) متعلق به شرکت گروه دارویی البرز به دلیل لزوم شفاف سازی در خصوص فروش سهام داروسازی آتی فارمد و البرز زاگرس، متوقف شد. در این مزایده فروش سهام شرکت داروسازی آتی فارمد که معادل ۳۵درصد از کل سهام شرکت نامبرده است به مبلغ کل ۱۴ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان و ۳۵ درصد از سهام شرکت البرز زاگرس به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۴۶۸ میلیون تومان با موفقیت انجام شد. بر این اساس مبلغ حاصل از مزایده برای شرکت بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۹۴۲ میلیارد تومان عنوان شده که ارزش دفتری آن در حساب‌های شرکت ۱۹ میلیارد و ۴۵۱ میلیون تومان است؛ مقرر شده است تا پرداخت مبلغ قرارداد طی پنج فقره چک به شرح مندرج در قررارداد فروش انجام شود.

«اتکام» و تعدیل مثبت ۳۵ درصدی: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری (اتکام) متعلق به شرکت بیمه اتکایی امین بود. دلیل توقف این شرکت افزایش ۳۵درصدی سود عملکرد واقعی سال۹۷ در مقایسه با آخرین اطلاعات پیش بینی شده ناشی از تغییرات نرخ ارز و سود تسعیر ارز ناشی از آن عنوان شده است. با تسعیر این ارزها که عمدتاً دلار آمریکا، یورو و پوند انگلیس بوده‌اند سود هر سهم این شرکت از ۲۶ تومان و سه ریال به مبلغ ۳۵ تومان و شش ریال افزایش یافته است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا