امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بحران در کشاورزی خوزستان به دلیل در اختیار ندادن کود اوره

اهواز- رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: در اختیار ندادن کود اوره، کشاورزی سراسر استان خوزستان را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

همچنین بخوانید

مسعود اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در اختیار ندادن کود اوره، کشاورزی سراسر استان خوزستان را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

وی افزود: متأسفانه کود اوره که در این وقت از کشت برای رشد به شدت مورد نیاز گیاه است به صورت محدود در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان با اشاره به توزیع محدود این کود در استان تصریح کرد: وضعیت به شکلی شده که در مراکز توزیع این نهاده درگیری بین کشاورزان ایجاد و به تبع مشکلاتی به وجود آمده است.

اسدی یادآور شد: کشاورزان کود دولتی که اکنون کیسه ای ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان است را در حال حاضر با حدود ۷۶ تا ۷۸ هزار تومان از بازار آزاد تهیه می کنند.

وی عنوان کرد: مسئولان استانداری، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهادهای امنیتی و دولتی باید با این عرضه کم کود برخورد کنند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان هشدار داد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان باید نسبت به این وضعیت پاسخگو باشد چون کشاورزان چنین مشکلاتی دارند و توزیع کم کود در حالی انجام می شود که در بازار آزاد به وفور وجود دارد و این مسئله نگران کننده است.

اسدی با اشاره به دیگر مشکلات کشاورزان بیان کرد: متأسفانه کشاورزان در دو ماه اخیر سوخت گازوئیل تراکتورها را به صورت حداکثری بین ۷۰ تا ۸۰ درصد، از بازار آزاد و کامیون داران تهیه می کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به مسائل مطرح شده هزینه های وارده بر کشاورزان در این فصل بسیار گسترده تر و بالاتر است و انتظار دارم که مسئولان امر وظایف قانونی خود را انجام دهند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا