بانکبانک و بیمه

پیام مدیرعامل بانک کارآفرین به مناسبت نوزدهمین سالگرد تاسیس بانک

حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین به مناسبت نوزدهمین سالگرد تلسیس بانک کارآفرین پیامی به شرح زیر صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین به مناسبت نوزدهمین سالگرد تأسیس بانک کارآفرین پیامی به شرح زیر صادر کرد.

بسمه‌تعالی

نوزدهمین سالروز تأسیس بانک کارآفرین، روز فرخنده و باشکوهی در صنعت بانکداری ایران است. ۱۸ آذرماه هر سال تداعی‌کننده تلاش جمعی از بزرگان، کارآفرینان و صنعتگران کشور برای تأسیس یکی از اولین بانک‌های خصوصی کشور در دوران نوین بانکداری است که با خلاقیت، درایت و تدبیر و استفاده از ظرفیت‌ها، توانمندی‌های بخش خصوصی را مدنظر قرار دادند تا همراه و همگام با صنعت بانکی در بخش دولتی، در جهت توسعه و رونق اقتصادی کشور گام بردارند. این تفکر خلاقانه در آن مقطع زمانی موجب شد تا این نهال کوچک به درختی ۱۹ ساله تبدیل شود و هر روز بالنده‌تر و پربارتر در مسیر رشد و اعتلا قرار گیرد.

پروردگار بزرگ را سپاسگزارم که فرصت همراهی و همگامی با خانواده بزرگ کارآفرین را در این مقطع زمانی به بنده عنایت کرد تا در کنار شما در جهت اعتلای بانکی خوشنام، پیشرو، نام‌آور و خلاق گام‌های بلند و استواری برداریم. مایه خرسندی بنده است که پس از تجربه‌اندوزی در عرصه بانکداری کشور، در خدمت همکاران فهیم، توانمند و اخلاق‌مدار بانک کارآفرین باشم.

چشم‌انداز بانک کارآفرین بر دو مؤلفه کلیدی «چابکی» و «پیشرو بودن در ارائه راه‌حل‌های مالی جامع» متمرکز بوده است. در این راستا، اهداف کلان بانک و استراتژی‌های اصلی با محوریت قرار دادن این دو اصل تعیین ‌شده و برنامه‌های اصلی نیز بر همین اساس تنظیم‌ شده است؛ تا سازمان قادر شود در راستای جهت‌گیری کلان مشخص حرکت نماید. در سال جاری نیز همچون سال‌های گذشته، تمرکز بانک کارآفرین بر اجرای برنامه‌ها و اقدامات کلیدی قرار داشته و سازمان تلاش کرده است علاوه بر اجرای شرح وظایف معین خود، برنامه‌های زیرساختی و توسعه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد.

در این میان تمرکز اصلی بانک بر اجرای برنامه‌های تحول در حوزه‌های اصلی سرمایه انسانی، بازاریابی، فناوری اطلاعات و فرآیندها بوده است. این برنامه‌ها، زیرساخت‌های اصلی بانک را تشکیل می‌دهند و در صورت انجام، قابلیت و امکانات بانک را در دستیابی به اهداف کلان افزایش می‌دهند. بانک کارآفرین بر آن است تا با اتکا بر توانمندی‌های سرمایه انسانی خود و آماده‌سازی زیرساخت‌های ضروری، مسیر ارتقا و توسعه خود را بیش‌ از پیش هموار سازد.

امروزه صنعت بانکداری دنیا در مقایسه با دو دهه گذشته، دستخوش تحولات جدی، عمیق و شگرفی شده است. بروز و ظهور فناوری‌های دیجیتال که از آن به‌عنوان انقلاب صنعتی سوم یاد می‌شود، تمامی ابعاد و جنبه‌های زندگی از جمله اقتصاد و به‌تبع آن صنعت بانکداری را دچار تغییرات شگرفی کرده است. مثال بارز این تغییرات گسترده در صنعت بانکداری دنیا، ورود فین‌تک (FinTech) یا همان فناوری‌های مالی است که ارائه خدمات مالی را بر اساس فناوری‌های نوآورانه مدنظر قرار داده و در چند سال اخیر توسعه و مقبولیت خوبی را به دست آورده است.

در این بازار رقابتی، فناوری‌های مالی هر روز بیش از گذشته عرصه را برای بانکداری به روش سنتی محدود می‌کنند. بانکداری به روش فین‌تکی ارائه خدمات بهتر و باکیفیت‌تر در کنار هزینه‌های پایین‌تر است و این مسیر روشن بانکداری امروز است که باید به‌صورت هوشمندانه و جدی مدنظر قرار بگیرد و برای همگامی و همراهی با فناوری‌های نو برنامه‌ریزی دقیق و اصولی انجام شود.

با توجه به تغییرات تکنولوژیکی و رویکرد بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیک، تقویت واحد فناوری اطلاعات یکی از اولویت‌های کاری مدیران ارشد بانک است. بانک کارآفرین یکی از معدود بانک‌های کشور است که راساً نسبت به پیاده‌سازی، توسعه و پشتیبانی خدمات بانکی به‌ویژه در سطح سیستم جامع بانکی (Core Banking) اقدام کرده است. امور فناوری اطلاعات بانک در راستای تحقق برنامه‌های راهبردی بانک نسبت به اجرای مسئولیت‌های محوله در سه حوزه «پیاده‌سازی الزامات و سیستم‌های بانک مرکزی، سازمان‌ها و نهادهای وابسته»، «پیاده‌سازی و توسعه درخواست‌های داخلی بانک» و «حفظ تداوم، امنیت و پشتیبانی خدمات بانکی ارائه‌شده» اقدام کرده است.

مشی بانک کارآفرین احترام به مشتری است. بانک کارآفرین از ابتدای تأسیس تاکنون در زمره مشتری‌مدارترین بانک‌های کشور بوده است. مشتریان ارزشمند و وفاداری در بانک کارآفرین وجود دارند که به‌واسطه حسن خلق و ارائه خدمات با بهترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان، حاضر نشده‌اند بانک دیگری را جایگزین این بانک کنند. از تمامی همکاران در تمامی رده‌های سازمانی در صف و ستاد انتظارم دارم همچون گذشته مشتری‌مداری را سرلوحه امور خود قرار دهند تا با تلاش و همت جمعی تمامی کارکنان بانک، مشتری‌مداری بیش از گذشته در این بانک تحقق پیدا کند.

شرایط دشوار اقتصادی به‌ویژه در شش ‌ماهه گذشته بر کسی پوشیده نیست. خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدیدتر و گسترده‌تر توسط این کشور علیه ایران از آبان ماه سال جاری، کشور و صنعت بانکداری را در شرایط خاص و ویژه‌ای قرار داده است. علیرغم تمامی مشکلات خوشبختانه بانک کارآفرین در مقایسه با بانک‌های با سایر بانک‌های هم‌تراز کارنامه قابل قبولی داشته است. این موفقیت حاصل تلاش همه همکاران در بخش‌های صف و ستاد بوده است. همچنین به‌منظور افزایش رضایت مشتریان بانک و ضرورت سودآوری در مقطع کنونی، هم‌زمان با نوزدهمین سالگرد تاسیس، پرداخت تسهیلات خرد نیز در دستور کار قرار گرفته است که به یاری خداوند و تلاش همکاران، در این بخش نیز موفقیت‌های خوبی به دست خواهیم آورد.

در آستانه جشن نوزدهمین سالگرد بالندگی و شکوفایی بانک از تمامی همکاران شایسته و عزیز در صف و ستاد درخواست می‌کنم برنامه‌ها، پیشنهادها و دیدگاه‌های خود را در جهت بهبود عملکرد کلی بانک ارائه دهند. بی‌تردید شعار بنیادی بانک کارآفرین «دانش جهانی، راه‌حل ایرانی» با تکیه‌ بر دانش، حرفه‌ای‌گرایی، تخصص و مسئولیت‌پذیری یکایک همکاران فرهیخته بانک محقق خواهد شد. همت و اندیشه والای شما عزیزان و وفاق و همدلی شما در پیشبرد اهداف توسعه‌ای بانک موجب رشد و اعتلای بیشتر این بانک نام‌آور در صنعت بانکداری کشور خواهد شد.

در پایان یک بار دیگر نوزدهمین سال تاسیس بانک پرافتخار، سرآمد، ممتاز، خوشنام و معتبر کارآفرین را به خانواده بزرگ کارآفرین اعم از سهامداران، مشتریان، مدیران و کارکنان تبریک عرض می‌کنم و با یکدیگر پیمان می‌بندیم که علیرغم تمامی مشکلات و فراز و فرودهای موجود، در هر جایگاهی که هستیم، در جهت رشد و اعتلای بانک کارآفرین و توسعه اقتصادی کشور گام‌های بلند و استواری برداریم.

همت بلند دار که مردان روزگار

از همت بلند به‌ جایی رسیده‌اند

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا