بورسبورس اوراق

آتی سبد سهام در یک قدمی بازار سرمایه

عضو هیات مدیره شرکت بورس خبر داد ابزار بازار آتی سبد سهام به زودی در بازار سرمایه راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل تامین سرمایه تمدن  ضمن اعلام خبر فوق بیان کرد: اساسا یکی از موضوعاتی که می تواند منجر به تعمیق هرچه بیشتر بازار سرمایه شود ورود ابزارهای جدید به این بازار است. ورود این ابزارها می تواند باعث پر شدن بسیاری از خلاهای بازار شود.

وی در ادامه بیان کرد: در شرایط کنونی ورود ابزارهای جدید می تواند تنوع سرمایه گذاری را تا حد قابل توجهی افزایش دهد و می تواند سرمایه گذاران بیشتری را به این بازار جذب کند.

خواجه نصیری در ادامه با اشاره به معاملات آتی شاخص بیان کرد: یکی از ابزارهایی که در دنیا طرفداران بسیاری دارد مربوط به معاملات آتی شاخص های بورس است.

وی در این زمینه توضیح داد: طی سال های اخیر مصوبات مهمی در این زمینه از سوی کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد و هم اکنون بازار امکان استفاده از آتی سبد سهام را دارد. این ابزار علاوه بر اینکه فرصت مناسبی برای کسب سودهای با کیفیت ایجاد می کند، فرصت های جدید برای سرمایه گذاری نیز ایجاد می کند.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در بخش دیگری از اظهاراتش به فرصت های به وجود آمده از طریق این ابزار اشاره کرد و گفت: اولین فرصتی که از این طریق ایجاد می شود در زمینه دو طرفه شدن بازار سرمایه است. این بدان معناست که چه در شرایط رشد و چه افت، سهامداران می تواند با پیش بینی روند آتی اقدام به کسب سود کند.

وی افزود: در این شرایط سهامدار در شرایط نزولی اقدام به فروش قراردادهای آتی می کند و در زمان نزول خرید سهام انجام میدهد.

خواجه نصیری دومین فرصت به دست آمده را پوشش ریسک بیان کرد و گفت: یکی از مشخصه های اصلی آتی سبد سهام کاهش ریسک سرمایه گذاری است، به نحوی که در شرایط افت و خیز، سودهای خوبی به دست آورد.

عضو هیات مدیره شرکت بورس در بخش دیگری از اظهاراتش به اثرات معاملات الگوریتم در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: معاملات الگوریتمی از جمله دانش هایی است که در بین سرمایه گذاران کشورمان چندان جا نیفتاده است.

وی در ادامه افزود: این معاملات توان سود سازی را افزایش می دهد اما با توجه به عدم آشنایی سهامداران قابلیت های آن نادیده گرفته شده است.

خواجه نصیری در پایان بیان کرد: توسعه این معاملات و ترویج فرهنگسازی در این زمینه می تواند موجب آگاهی سرمایه گذاران شود و استفاده از آن را تا حد قابل توجهی تسریع بخشد.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا