بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مدیرعامل رهام از پذیرفته شدن این شرکت در بزرگ‌ترین مرکز کارآفرینی جهان، Station F فرانسه خبر داد

رهام، ارائه‌دهنده پلتفرم هوش مصنوعی با ۵ محصول تبدیل متن به گفتار، بازشناسی گفتار، درک معنا، تشخیص چهره و نویسه‌خوان نوری با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی است.

سمیه باقربیگی، مدیرعامل شرکت رهام، از پذیرفته شدن شرکت رهام برای حضور در رویداد بعدی STATION F، بزرگ‌ترین مرکز کارآفرینی جهان خبر داد.

مرکز STATION F به‌طور رسمی توسط رئیس‌جمهور، امانوئل مکرون در ماه ژوئن ۲۰۱۷ افتتاح شد و محل کسب‌وکار اداری را برای ۱۰۰۰ استارت‌آپ و شرکای تجاری آنها مانند فیس‌بوک، مایکروسافت، آمازون و … را فراهم کرده است. در رویداد سالانه این مرکز رشد، استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های نقاط مختلف جهان شرکت می‌کنند.

سمیه باقربیگی، با بیان اینکه هزاران شرکت، برای حضور در این رویداد سالانه این تقاضا می‌دهند و تعداد بسیار محدودی پذیرفته می‌شوند، افزود: «با پذیرش در این رویداد، رهام فرصت مناسبی دارد تا به دو هدف خود یعنی ورود به بازارهای بین‌المللی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی برسد.»

باقربیگی در پاسخ به جایگاه کنونی هوش مصنوعی در جهان گفت: «رهام اولین پلتفرم هوش مصنوعی خاورمیانه در کنار پلتفرم‌های شرکت‌های بزرگ تکنولوژی از جمله مایکروسافت، گوگل و آمازون است که به ارائه سرویس‌های پردازش متن، گفتار و تصویر به برنامه نویسان می‌پردازد.»

او افزود: «فعلا نسخه بتا هوش مصنوعی رهام در سایت ما به‌صورت رایگان در اختیار برنامه نویسان قرار داده شده است و برنامه‌نویسان به‌راحتی می‌توانند با ساخت اکانت و با راهنمایی داکیومنتهای موجود روی سایت، اپلیکیشن خود را به سیستم تشخیص گفتار یا تبدیل متن به گفتار یا تشخیص چهره مجهز کنند.»

باقربیگی در ادامه گفت: «پیشنهاد می‌کنیم استارت‌آپ‌ها برای پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های هوشمند و مجهز به گفتار یا تشخیص چهره از API های رهام استفاده کنند. هدف ما ارائه یک پلتفرم هوش مصنوعی با تمرکز بر زبان‌هایی است که منابع زبانی و پیکره یا دادگان محدودی دارند»

بر اساس گفته‌های مدیرعامل رهام، تبدیل متن به گفتار، تشخیص گفتار، درک معنا، تشخیص چهره و نویسه‌خوان نوری (OCR)، پنج سرویس مختلفی است که پلتفرم هوش مصنوعی رهام به کاربران سرویس‌های مختلف جهت هوشمند کردن نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مختلف ارائه می‌دهد.

 

کاربردهای هوش مصنوعی رهام در صنعت بانکداری و پرداخت

باقربیگی گفت: «ما با ارائه این سرویس‌ها، اولین ارائه‌دهنده یک دستیار شخصی گفتاری پارسی هستیم. این دستیار هوشمند تماما توسط متخصصین رهام طراحی و پیاده‌سازی شده است و هیچ وابستگی‌ای به سرویس‌های غول‌های فناوری از جمله گوگل ندارد و بر پایه الگوریتم‌های یادگیری عمیق پیاده‌سازی شده است.»

باقربیگی افزود: «به همین دلیل، قابلیت ارائه این سرویس‌ها را بر روی سرورهای سازمان‌ها از جمله بانک‌ها داریم که در درجه اول، امنیت اطلاعات برایشان حائز اهمیت است.»

او افزود: «به‌زودی پارسی‌زبانان، تجربه کاربری را با اولین دستیار گفتاری بانکی رهام، تجربه خواهند کرد و به‌راحتی می‌توانند با درخواست گفتاری خود، قبض خود را پرداخت کنند، شارژ بخرند یا مبلغی را کارت به کارت کنند. این دستیار مجهز به ۳ تکنولوژی بازشناسی گفتار، درک معنا و تبدیل متن به گفتار است.»

باقربیگی،‌ احراز هویت از طریق چهره را یکی دیگر از خدمات رهام برای شرکت‌های بانکی عنوان کرد و گفت: «سرویس احراز هویت از طریق چهره رهام، در مقایسه با سرویس‌های روز دنیا، دقت و سرعت بالایی دارد و دارای الگوریتم‌هایی برای تشخیص تقلب است. همچنین API ی تشخیص چهره برای کاربردهای مختلف و نوآورانه در اختیار برنامه نویسان قرار دارد.»

باقربیگی افزود: «OCR کارت بانکی، یکی دیگر از محصولات ماست که قادر است با دقت بالایی اعداد و متون فارسی و عربی را از داخل عکس استخراج کرده و بدون دخالت کاربر آنها را در کادر مربوطه بنویسد. این محصول هم به صورت آفلاین و هم آنلاین پیاده‌سازی شده است.»

به گفته مدیرعامل رهام، سامانه آوای بانک مسکن، یکی دیگر از همکاری‌های رهام در صنعت بانکداری و پرداخت است. با استفاده از سامانه آوا، افراد نابینا و کم‌بینا می‌توانند بدون داشتن همراه، از خودپردازهای بانک مسکن استفاده کنند.

باقربیگی در این رابطه افزود: «سامانه آوا بانک مسکن سال گذشته توانست جایزه دکتر نوربخش را در همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت کسب کند.»

به گفته باقربیگی، کیوسک‌های خدمت‌رسانی سازمان‌ها یکی دیگر از دستگاه‌هایی است که می‌توانند از دستیار گفتاری رهام استفاده می‌کنند و تبدیل به کیوسک‌های هوشمند شوند. مراجعان سازمان‌ها می‌توانند با استفاده از این کیوسک‌ها، به صورت گفتاری درخواست‌های خود را پرسیده و راهنمایی‌های مختلفی دریافت کنند.

به گفته مدیرعامل رهام، یکی از مهم‌ترین کاربردهای این کیوسک‌ها، علاوه بر تجربه کاربری منحصربه‌فرد، کاهش هزینه‌های سازمان‌ها و ارائه خدمات با کیفیت بهتر است.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا