امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تعرفه خدمات دامپزشکی برابر نرخ تورم باید افزایش یابد

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه پیشنهاد ما این بوده تعرفه خدمات دامپزشکی برابر با تورم امسال افزایش پیدا کند،گفت:پیشنهاد بیمه سلامت دام کماکان روی میز است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی محمدرضا صفری در نشستی خبری اظهارداشت: پیشنهاد بیمه سلامت دام همچنان روی میز است و با وجودی که طرح مذکور چند سالی است که در وزارت جهاد کشاورزی مطرح و  همواره در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شده است به دلیل کمبود منابع اعتباری  تاکنون اجرای آن محقق نشده است.  

وی اضافه کرد: دامداران کشور  در زمینه برطرف کردن بیماری های دام های سبک و سنگین خود مانند  انسان ها نیازمند خدمات بیمه ای هستند، تا بیمه آن ها را در تامین هرینه های درمان حمایت کند.  

صفری با بیان اینکه به بیمه سلامت دام در کشور نیاز داریم، تصریح کرد: باید منابع بزرگی برای این کار اختصاص داده شود.  

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به عدم تناسب میان تعرفه خدمات دامپزشکی با خدمات ارائه شده، گفت:پیشنهاد ما این بوده با توجه به ثبات نرخ تعرفه در سالیان اخیر،  تعرفه خدمات دامپزشکی برابر با تورم امسال افزایش پیدا کند.  

صفری اظهارداشت: نرخ تعرفه را وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ می کند و حقوق بهره بردار و دامپزشک در تعرفه مورد توجه قرار می گیرد.  

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه  جذب بیش از اندازه دکترای دامپزشکی بزرگترین معضل این حوزه است، اظهارداشت: جذب بیش از حد ظرفیت در دانشگاه‌ آزاد جدی ترین

صفری با بیان اینکه وزارت علوم برای ۵ واحد دانشگاهی جدید در سال ۹۴-۹۵ مجوز جذب دانشجو نداد،اضافه کرد:همچنان در تلاش هستیم که برخی از واحدها با هم ادغام شوند و دانشجو جذب نکنند.

به گفته رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، معاون وزیر علوم در مکاتبه‌ای که انجام داد به جذب بی‌رویه دانشجو در دانشگاه‌های آزاد تذکر و اضافه کرد:چنانچه اصلاح لازم در روند جذب دانشجو انجام نشود مدارک توسط وزارت علوم اعتبارسنجی نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم این تذکرات برآورد می‌ شود امسال دانشگاه‌های دولتی هزار نفر و دانشگاه‌های آزاد ۴ هزار نفر دانشجو در دوره دکتری دامپزشکی جذب کنند، گفت:این  در حالی است  که پیشنهاد وزارت جهاد، وزارت علوم و سازمان سنجش حدود ۶۱۰ نفر بوده، بنابراین امسال ۴۴۰۰ نفر مازاد جذب در این زمینه وجود دارد. 

صفری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: علی‌رغم اینکه به دانشگاه ‌آزاد بافق اعلام شده بود که جذب دانشجو نکند اما امسال این دانشگاه ۱۶۰ نفر دانشجو پذیرفت.

وی ادامه داد: بنده اطلاع دارم که بسیاری از دانشگاه‌های آزاد که جذب دانشجو می‌کنند در تأمین میز و صندلی‌های خودشان هم مانده‌اند.

صفری همچنین  به برگزاری چهارمین دوره انتخاب شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در ۲۳ آذر اشاره کرد و ادامه داد: شرایط آماده‌سازی این انتخابات از ۶ ماه قبل به استان‌ها ابلاغ شده و تا شهریور مقدمات کار آماده شده است.

وی با بیان اینکه در سالجاری برای نخستین بار در کشور انتخابات نظام‌های صنفی در کل کشور به صورت الکترونیک اجرا خواهد شد،اضافه کرد: ۹۲ صندوق اخذ الکترونیک در استان‌های مختلف وجود دارد و ترتیبی اتخاذ شده که امکان تقلب و یا رأی دادن مجدد وجود ندارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا