امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۱۲ هزار تن ماهی از مزارع پرورش ماهی خرمشهر برداشت می‌شود

اهواز – مدیرکل شیلات خوزستان گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۱۲ هزار تن ماهی از سطح ۴۵۰۰ هکتار مزارع پرورش ماهی شهرستان خرمشهر برداشت شود.

نبی الله خون میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: شهرستان خرمشهر با بیش از ۲۷۰ مزرعه پرورش ماهی، ظرفیت برداشت بیش از ۲۰هزار تُن انواع ماهیان گرمابی را دارد.

وی، ماهی‌های آمور، کپور، فیتوفاک، بیگ هد، شیربت و بنی را از جمله گونه‌هایی خواند که بیشترین میزان برداشت را در مزارع پرورش ماهی خرمشهر به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: سال گذشته پرورش دهندگان ماهی خرمشهری توانسته بودند از مرز شلمچه صادرات خوبی به کشورهای عراق، کویت و افغانستان داشته باشند.

خون میرزایی عنوان کرد: جهت گیری ما استفاده از شیوه ها و روش های نوین و استفاده از آبهای نامتعارف برای پرورش است و به سمتی پیش می رویم تا استفاده از آبهای شیرین را در این صنعت کاهش دهیم.

وی بیان کرد: در صنعت پرورش ماهیان گرمابی خرمشهر حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم در فعالیت های آبزی پروری اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، فصل برداشت ماهیان گرمابی در مزارع پرورش ماهی خرمشهر از اوایل آذر ماه آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا