امور زیربناییراه و ساختمانصوت

کاهش ۴۰ درصدی تولید ساختمان

 

نایب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور گفت: تولید ساختمان در کشور طی پنج سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسام عقبایی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم اقدام موثری در حوزه مسکن انجام نداده است، افزود: استارت فعالیت بخش مسکن در دولت تدبیر و امید هم اکنون باید زده شود.

همچنین بخوانید

وی با تاکید بر اینکه طی شش سال گذشته وزیر راه و شهر سازی تنها وقت کشی کرده است، اظهارداشت: انتظار بر این بود اهالی خانه ملت در دولت دوازدهم به «عباس آخوندی» که هیچ خروجی در حوزه مسکن نداشته رای اعتماد ندهند.

نایب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور ادامه داد: دولت باید نگاه کلان تری از حوزه مسکن در سطح وزارت راه و شهرسازی داشته باشد و در دو سال باقی مانده با حرکتی جهادی، کوتاه مدت و میان مدت با تولید مسکن استیجاری برای دهک های ضعیف و متوسط جامعه اقدام موثری انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت مسکن ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این مسئله فاجعه ای در حوزه تامین مسکن است، گفت: دولت با ایجاد قرارگاه مسکن رویکرد خود را ساخت مسکن اجتماعی قرار دهد.

عقبایی افزود: نگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تخصصی عمران به عملکرد آخوندی و دولت تدبیر و امید مثبت بوده اما نظر اقشار پائین دستی جامعه این گونه نبوده است.

وی ضمن اشاره به اینکه نگاه دولت یازدهم و دوازدهم به حوزه مسکن نگاه سرمایه داری بوده و به قشر ضعیف جامعه در این باره توجهی نداشته است به رادیو اقتصاد یادآورشد: این در حالیکه چشم انداز جامع بخش مسکن طراحی شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا