گردشگری

کدام کشور برای مهاجرت کاری مناسب است؟

گزارش ها نشان می دهد، هر نیروی کار در سوئیس به طور متوسط ۲۰۳ هزار دلار درآمد دارد و این کشور در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که بیشترین دستمزد را به مهاجران پرداخت می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بسیاری از افراد با هدف افزایش درآمد خود به دیگر کشورها مهاجرت می‌کنند. بر اساس یک نظرسنجی مهاجرت کاری به سه کشور سوئیس، ایالات متحده آمریکا و هنگ‌کنگ می‌تواند درآمد افراد را تا ۲۱ هزار دلار افزایش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، ۴۵ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، گفته‌اند که درآمدشان با مهاجرت افزایش یافته و ۲۸ درصد از این افراد با هدف ارتقای شغلی مهاجرت کرده‌اند.

همچنین بخوانید

درآمد سالانه افرادی که به سوئیس مهاجرت می‌کنند ۶۱ هزار دلار افزایش یافته و به طور متوسط هر نیروی کار ۲۰۳ هزار دلار در سال درآمد دارد. به این ترتیب، کشور سوئیس در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که بیشترین دستمزد را به مهاجران پرداخت می‌کند.

بر اساس نظرسنجی بانک HSBC اما سنگاپور برای چهارمین سال متوالی رتبه اول را برای مهاجران از نظر کار، زندگی و اداره یک خانواده اختصاص داده است. پس از آن کشورهای نیوزیلند، آلمان و کانادا به ترتیب رتبه‌های دوم تا چهارم را دارند. سوئیس در فهرست این نظرسنجی در جایگاه هشتم ایستاده است به این دلیل که هزینه نگهداری از کودکان بالاست و یافتن دوست دشوار است. به گفته جان گودارد، مدیر HSBC Expat، سنگاپور که کشوری کوچک است به خوبی می‌تواند تمامی امکانات مورد نیاز یک مهاجر جوان را فراهم آورد.

متوسط درآمد سالانه در سنگاپور ۱۱۸ هزار دلار است و علاوه بر درآمد، ثبات سیاسی، امنیت، وضعیت اقتصادی، تعادل میان کار و زندگی و هزینه نگهداری از کودکان از دیگر عواملی است که مهاجران را به این کشور می‌کشاند.

در این نظرسنجی که در میان ۲۲ هزار و ۳۱۸ نفر انجام شده، زنان در مقایسه با مردان کمتر برای رشد و ارتقای شغلی مهاجرت کرده‌اند. در حالی که مهاجرت به سایر کشورها می‌تواند تا حدود ۲۷ درصد درآمد زنان را افزایش دهد، با این حال تنها یک‌چهارم از زنان مهاجر به دلیل رشد شغلی در مقایسه با ۴۷ درصد از مردان کشور خود را ترک کرده‌اند. تنها نیمی از این زنان شغل تمام‌وقت دارند و سطح تحصیلات آنها هم در مقایسه با مردان کمتر است.

همچنین متوسط درآمد سالانه زنان ۴۲ هزار دلار کمتر از مردان گزارش شده است.

منبع
تجارت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا