صنعت، معدن، تجارت

هزینه تولید در کشور بالاست

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: هزینه تمام شده کالا هم اکنون در کشور بواسطه افزایش نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و دیگر هزینه های سربار بالاست بنابراین امروز جامعه بیشتر با گرانی مواجه است تا گرانفروشی!.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدمرتضی میری در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه مردم باید صددرصد گرانی را در جامعه بپذیرند.

وی همچنین اظهارداشت: هم اکنون ارز نیما در مقایسه با ارز دولتی از دو برابر هم بیشتر شده پس نباید از تولیدکنندگان توقع داشت که محصولات خود را با قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به بازار مصرف عرضه کنند.

همچنین بخوانید

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ضمن اشاره به ممنوعیت ورود ماشین ظرفشویی و کولرگازی به کشور گفت: امکان تولید اقلام مزبوردر مملکت وجود ندارد.

وی افزود: این تصمیم بازار ماشین ظرفشویی و کولرگازی را به سمت بازار سیاه سوق داده و مشکلاتی در کشور ایجاد کرده است.

میری بیان داشت: پیشنهاد اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به وزارت صنعت، معدن و تجارت اینکه دو قلم جنس مزبور را از شمول ممنوعیت خارج و اجازه واردات دهند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: اگر اقلام مدنظر حتی با ارز آزاد هم وارد شوند قیمت این اجناس تا حد قابل توجهی در بازار کاهش خواهد یافت.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: کشور امروز با بحران کمبود آب مواجه است بنابراین استفاده از ماشین ظرفشویی و کولرگازی در صرفه جویی و مصرف بهینه آب نیز بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: برای مثال ماشین ظرفشویی با ۶.۵ تا ۱۰ لیتر آب یک دست ظروف ۱۴۴ پارچه را می شوید و تا حد قابل توجهی مصرف آب خانگی را کاهش می دهد.

میری ضمن اشاره به مصرف و نشتی بالای آب در کولرهای آبی گفت: کولرهای امروز در دنیا تولید می شوند که با کمترین مصرف انرژی بهترین بازدهی را دارند.

وی یادآورشد: دولت برای صرفه جویی و مصرف بهینه از آب باید برخی از لوازم خانگی مانند ماشین ظرفشویی و کولر گازی را با پرداخت سوبسید اجباری کند.

برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حسن سعید کلاهی، مطهره محرابی و حمیدرضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا