بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

ناظمی: کسب‌وکارها برای دریافت سامانه شاهکار، به سازمان نظام صنفی تقاضا بدهند

رییس سازمان فناوری اطلاعات از ارائه سامانه شاهکار به کسب‌وکارها خبر داده بود. برای جزییات این خبر، در حاشیه همایش تهران هوشمند به سراغ او رفتیم و روند ارسال تقاضا برای دریافت این سامانه را جویا شدیم.

امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات درباره ارائه سامانه شاهکار به کسب‌وکارها گفت: « این سامانه را تا یک ماه دیگر به ۱۰ اپلیکیشن که بیشترین کاربر را دارند و همچنین به پیام‌رسان‌های گپ و سروش می‌دهیم. برای سایر اپلیکیشن‌ها هم اطلاعیه زده‌ایم و سازمان نظام صنفی آن را منتشر کرده است.»

ناظمی افزود: «به این ترتیب متقاضیان این سرویس باید درخواست بدهند، چراکه ما نمی‌توانیم پاسخگوی همه باشیم.»

ناظمی درباره همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این طرح افزود: «واقعیت این است که بهتر است دولت وارد چنین موضوعی نشود چراکه مواجهه با یک اپلیکیشن فسادآور است. پس سازمان نظام صنفی به‌عنوان صدای استارت‌آپ‌ها و صدای فعالین حوزه فناوری اطلاعات لیستی از متقاضیان می‌دهد و ما هم به آنها پروتکل می‌دهیم. یکی از موارد پروتکل این است که اطلاعات مردم را ذخیره نکنند.»

ناظمی با اشاره به اینکه از میان ۱۰ اپلیکیشن عنوان‌شده، دو مورد در حوزه پرداخت فعال هستند، گفت: «تا آخر سال آینده هر اپلیکیشنی که سرویس شاهکار را بخواهد باید هزینه آن را بدهد. چراکه این سرویس بعد از یک مدت تعرفه‌دار می‌شود و فقط فاز اول آن رایگان است؛ چراکه هم ما و هم اپلیکیشن‌ها در حال تست هستند، برای همین مجبوریم به کسانی این سامانه را بدهیم که یک سطحی از توانمندی را دارند. مثلاً ۱۰ میلیون کاربر دارند. این سامانه، اشکال‌یابی می‌شود و بعد از اینکه این فاز انجام شد، تعرفه‌گذاری را انجام می‌دهیم.»

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا