اقتصاد کلان

بودجه سال ۹۸ حساس ترین بودجه پس از انقلاب

یک کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه گفت: بودجه سال آینده یکی از حساس ترین بودجه های دولت طی چهار دهه پس از انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی نفر در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: سال ۹۸ با توجه به اعمال تحریم های ناجوانمردانه از سوی آمریکا و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور سال ویژه ای است.

وی همچنین اظهارداشت: برای عبور از گردنه سخت تحریم ها و فائق آمدن بر مشکلات و تنگناهای اقتصادی کشور باید از تجربیات گذشته و همینطور از منابع و امکانات موجود به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

همچنین بخوانید

این کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در خصوص وابستگی بودجه به نفت در سال آینده ۲۷ درصد است، گفت: واقعیت اینکه بااستفاده از ظرفیت ها و امکانات متنوع و مختلف در کشور باید صادرات غیر نفتی را توسعه و از اتکا به نفت به معنای واقعی فاصله گرفت.

وی افزود: جلوی سیل خام فروشی نفت را باید با توجه هر چه تمامتر به صنایع پائین دستی، پالایشگاه سازی، توسعه واحدهای پتروشیمی و نظایر این سد کرد.

نفر تصریح کرد: خام فروشی منابع طبیعی به خصوص نفت باید با برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب از حرف به عمل تبدیل شود.

وی به رادیو اقتصاد گفت: عدم اتکا به نفت تنها در حد شعار نباید خلاصه شود بلکه در عمل هم باید خودی نشان داد.

این کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه ضمن اشاره به اینکه بودجه دارای سه مرحله از قبیل برنامه ریزی، بودجه ریزی و نظارت است، افزود: هم اکنون مشکل چندانی در بحث برنامه ریزی وجود ندارد اما کشور در بحث بودجه ریزی و نظارت با نواقص و ضعف های جدی رو به روست.

وی ادامه داد: برای داشتن بودجه ای با کمترین انحراف و اثر بخشی بالا در کشور باید گام های بلندی از سوی دولت و مجلس در جهت رفع نواقص و مشکلات این سند مالی برداشته شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا