انرژی

افزایش دو برابری کشف سوخت قاچاق در مرزها

جانشین فرمانده ناجا از افزایش دو برابری کشف سوخت قاچاق در مرزها خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سردار ایوب سلیمانی در جریان بازدید از مرزهای استان کرمانشاه اظهارکرد: به منظور قدردانی از تلاش شبانه روزی مرزداران و حصول اطمینان از اینکه امنیت به خوبی برقرار است، بازدید از مرزها به صورت دوره ای انجام می شود و خوشبختانه طی بازدیدی که تا این لحظه از مرزهای استان کرمانشاه انجام شد مشاهده کردیم که از نظر امنیتی در شرایط خوبی قرار داریم.

وی با بیان اینکه کشور ما در یکی از پر آشوب‌ترین مناطق دنیا قرار گرفته است، گفت: برخلاف تلاشی که دشمنان در برهم زدن امنیت ما انجام می دهند، به واسطه مدیریت و برنامه ریزی های صورت گرفته امنیت پایدار ومطلوبی در مرز های ما برقرار است و مرزداران نیز با روحیه، ایمان و اعتقاد جدی آمادگی برای هرگونه جانفشانی در دفاع از مرزها را دارند.

همچنین بخوانید

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در حال حاضر شرایط خوب است و هیچ مشکلی در مرزها گزارش نشده است، اظهارکرد:  امیدواریم در آینده نیز وضعیت همینطور باشد. ما از روز گذشته در راستای بازدید از مرزها در این منطقه حضور  پیدا کرده ایم تا هم از میزان آمادگی نیروها مطلع شویم وهم اگر کمبود و مشکلاتی وجود داشته باشد رسیدگی و مرتفع شود و هم از نزدیک با عزیزان مرزدار دیدار داشته و به مسائل شخصی وسازمانی آنها رسیدگی کنیم.

سلیمانی در پاسخ  به این سوال که ناجا چه برنامه هایی برای مقابله با قاچاق کالا و سوخت دارد، گفت: به صورت کلی و در هر شرایطی قاچاق کالا و سوخت تأثیر مخرب و اساسی در اقتصاد کشور و تولید ملی دارد و اقدام عده ای منفعت طلب و سودجو با واردات بی رویه کالا یا سواستفاده از شرایط ملی و بی برنامگی در صادرات واردات برخی کالاها که سبب می شود تا مردم از نظر معیشتی به مضیقه بیفتند که ما طرح ها و برنامه های عملیاتی دقیقی را برای مقابله با این سود جویان اتخاذ کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که  با آن درگیریم و بیشتر به بیرون از مرزها ارتباط دارد قاچاق سوخت به خارج ازکشور است، ادامه داد: طبق آمار رسمی که وزارت نفت اخیرا اعلام کرده روزانه بیش از ۱۰ میلیون لیتر سوخت به خارج از کشور قاچاق می شود که البته حجم زیادی از این قاچاق مربوط به حوزه جنوب، غرب، خلیج فارس و دریای عمان است که طی هفته گذشته به همین منظور سرکشی از مرزهای استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان بازدید داشتیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه امسال در راستای مبارزه با قاچاق اقدامات گسترده ای صورت گرفت است، تصریح کرد: در بخش کشف قاچاق سوخت افزایش دو برابری و در حوزه کشفیات قاچاق کالا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته‌ایم.

براساس اعلام سایت پلیس، وی خاطر نشان کرد: البته نباید به این مقدار بسنده کرد بلکه باید با برنامه‌ریزی مفصل‌تر، بسیج امکانات و هماهنگی بیشتر با دستگاه‌های مرتبط با حوزه واردات و صادرات ان شاءالله  در آینده شاهد تلاش های گسترده ترو نتایج مطلوب تری در این زمینه باشیم.

سلیمانی تأکید کرد: پلیس با کسانی که می خواهند با سوءاستفاده از شرایط پیش آمده به اقتصاد ملی و معیشت مردم ضربه بزنند مقابله جدی خواهد کرد و به آنها اجازه تعدی به حریم اقتصادی مردم را نخواهد داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا