امور زیربناییتعاون و اشتغالصوت

سامانه کارا برای اشتغال فراگیر باز، روستایی بسته!

 

مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه کارا در حال حاضر برای اشتغال فراگیر باز اما بر روی اشتغال روستایی بسته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رامین اسدی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بازگشایی و ثبت نام جدید در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات اشتغال روستایی منوط به ابلاغ اعتبارات جدید است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: سامانه کارا بر روی اشتغال فراگیر همچنان باز است بنابراین متقاضیان برای دریافت تسهیلات می توانند نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شش هزار میلیارد تومان اعتبار در فاز اول و دوم اجرای طرح اشتغال روستایی به حساب بانک های عامل همچون کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید واریز شد.

وی افزود: ثبت نام از متقاضیان دریافت وام اشتغال روستایی نیز در این سقف اعتباری به عمل آمد و طرح ها از دستگاه های اجرایی به کمیته فنی (کارگروه اشتغال استان ها) و در نهایت به بانک ها جهت تصویب، انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات ارسال گردید.

اسدی تصریح کرد: بانک ها بر اساس اعتبار در اختیار تعدادی از طرح های اشتغال روستایی را بر اساس اولویت مصوب و پس از انعقاد قرارداد با متقاضیان وجوه مورد پیش بینی برای اجرای این طرح ها پرداخت شد.

وی گفت: بیش از ۱.۵ برابر تسهیلات در اختیار در این مرحله طرح مورد پذیرش قرارگرفت چون امکان ریزش برخی از طرح های اشتغال روستایی بواسطه عدم تامین وثایق بانکی و دریافت مجوز های لازم وجود داشت.

مدیر پروژه سرمایه گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: خوشبختانه در فاز نخست طرح اشتغال روستایی به اندازه کافی ثبت نام صورت گرفته و ثبت نام جدید منوط به ابلاغ اعتبارات جدید است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا